• Bruden1

Hur får man bort gula fläckar på (vita, ljusa) kläder???

HJÄLP!! Ledsen
    Blir så ledsen.....! Gråter

Jag tog fram en massa bebiskläder idag som Evelina haft när hon va liten o skulle kolla vad som finns inför kommande bebis o tvätta det som behövs o organisera lite med storlekar och så.
    MEN då fick jag se att det va en massa gula fläckar på kläderna, mest framtill vid halsen o så! vad kan det vara?? Var ju inte där när jag lade in dem i garderoben för 1-2 år sedan!!
    och hur får man bort dem???

...bara att tvätta i 60 grader eller!?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur får man bort gula fläckar på (vita, ljusa) kläder???
  • Merveilleux

Testa galltvål. Funkar på det allra mesta.

• VIXIE

Galltvål är super, med det får man bort sånt som inte går bort med vanligt tvättmedel.har fått bort tomat och morotspure´,gräs  och vinfläckar med det. Finns både som flytande och som tvål.

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Bruden1

Oki!
    Var köper jag galltvål då?
    Flytande, kan man ha den i tvättmaskinen då eller?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Barba Söt

Jag tycker Vanish är superbra...hur det är på gamla fläckar vet jag inte...men perfekt på intorkat rödvin på vita byxor...

• törnrosen

du kan köpa galltvål på Colorama. eller andra affärer som säljer målarprodukter/städprodukter. jag tror man ska lägga direkt på fläcken ist för i tvättmaskinen.
    jag hade i klorin i tvättmaskin för att få bort envisa gula fläckar.fast det är mer miljövänligt med galltvål.

• zionsmormor

Hej
    Klorin är toppen men jag vet att på kemtvätten gnider de in yes diskmedel på fläckarna och sedan tvättar. Har prövat och det .var. bra!

• Merveilleux

Du kan riva ner lite galltvål tillsammans med tvättmedlet. Du kan även gnida in fläcken innan du tvättar den.

Dum är den som gör sig dum...
  • jennie ellie

Remol från affären, underbart blekmedel använd inte klorin det förstör kvaliten och fibrerna i tyget

Svar på tråden Hur får man bort gula fläckar på (vita, ljusa) kläder???