• Februarii

Någon som har dammsugare från Miele?

Vilken modell? Kan ni recensera den lite kort?

• Svar på tråden Någon som har dammsugare från Miele?
  • Strandängen

vet inte vad min modell heter eftersom min miele dammsugare är några år, men jag är sååå nöjd med den!! får högsta betyg av mig iallafall. =)

• Pysseltokig

min har också några år på nacken och det enda som har gått sönder är slangen - annars kanonbra!

• Kreolskan

Kommer ej heller ihåg vilken modell men den gick att rulla i sidled och var rätt dyr. Jag var helnöjd med den.

• Joonas
    Turran skrev 2008-03-15 22:46:26 följande:
    Den här har jag...www.miele.co.uk/Products/Features.aspx...Är jättenöjd
    Den har jag med. Tycker den är bra... Lätt att röra munstycket över golvet. Liksom rullar fram...
    Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • TrumPappa

Ja, men jag kommer inte ihåg modellbeteckningen.
    Imponerar inte alls. Inte ett skit bättre än någon annan dammsugare.

Och det här med att rulla i sidled är det sämsta du kan ha.
    När du t ex vill dra dammsugaren genom en dörrpost är det inte så säkert att den följer rakt fram, utan kanske tar ett ofrivilligt "sidoskutt" och drar i panelen.

• Juniphé

Mina föräldrar har en Miéle från början av 90-talet som funkar jättebra än! Det enda som gett sig med tiden är slangen och den har pappa tejpat

• annca

Min Miele jag fick när jag flyttade hemifrån -91 funkar fortfarande super. Har tvingats byta slangen, emn för övrigt är det toppen. Vi hr en annan mycket nyare mindre dmmsugare också, minns inte vilket märke, och den suger(!) verkligen (inte nåt vidare alltså). Och låter som en hel industrifläkt när man kör den, mendan den gamla Mielen är tämligen tyst, sugstark och följsam.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • frítz76

vi har en eurostar från miele men tyvärr har röret gått sönder men nu köper jag en ny snart istället, slang och rör kostar ju som en bra annan dammsugare

• Kreolskan

Sidgående dammsugare tyckte jag var toppen. Kanske kärvar den när den blir lite äldre.

• Drakfisk

Min mamma har en likadan dammsugare som Turran, och är jättenöjd med den. Har själv använt den när jag hjälpt mamma att städa när hon varit sjuk, och tyckte att dammsugaren var otroligt bra! Min nästa dammsugare blir definitivt en Miele.

• abnocto

Miele är ett kvalitetsmärke. Har haft en silver något och varit supernöjd. Munstycket gick sönder en gång och jag fick ett nytt utan problem.

• Rettis

Har en miele som är ren skit!!! Visst den har några år på nacken, men det borde ju inte göra nåt när man läser här att det finns de som har dubbelt så gamla dammsugare....

# På affären så sa de att den åker över mattkanter hur lätt som helst....
    -Nej, den rullar rakt in i ALLA mattkanter och rullar ihop mattan...
    # De sa även att den rullar efter en hur lätt som helst....
    -Nej, den åker åt helt motsatt håll, även när man drar den åt ett speciellt håll....

Nu har vi äntligen köpt en centraldammsugare och ska koppla in den idag och det ska bli sååå skönt att slippa den där j#)/&%#a dammsugaren....

• aster

miele.se/se/hushall/Produkter/1325_7672.htm
    Kostade 2000 kr. Lyxköp!
    Är jättenöjd. Det bästa är att den suger bra även på lägre effektnivå, och då är den så tyst att man kan dammsuga och prata med ngn samtidigt. Dock är dammsugarpåsen inte så stor, och den suger förstås sämre när påsen är full.

• TrumPappa
    Rettis skrev 2008-03-20 07:03:52 följande:
    Har en miele som är ren skit!!!
    # De sa även att den rullar efter en hur lätt som helst....-Nej, den åker åt helt motsatt håll, även när man drar den åt ett speciellt håll....
    Bra att fler säger det! Att den kan rulla åt alla håll är f-n i mej ingen fördel! Ska dammsugaren dras genom en dörrpost vill jag slippa sidosprång.
    Vi har en Miele som är rätt ny (glömt modellen) och kostade flera bortkastade tusenlappar. Överreklamerat märke!
Svar på tråden Någon som har dammsugare från Miele?