• cec

Bondtema

Hej

Jag planerar en inflyttningsfest med tema "lantligt" dvs bondtema. (Har lämnat stan för landet)
    Har någon några bra idéer?

Jag har försökt att googla men ej funnit något. Jag söker drinkar, mat, kuliga lekar, dekorationer dvs ALLT.

TACK PÅ FÖRHAND!

• Svar på tråden Bondtema
  • Maggis Nervis

Be o få tråden flyttad till allmäna rubriker ist. där du kan få tips av alla, inte bara dom som hänger under förälder Själv har jag inte så mkt förslag.. Blåbyxor o flanellskjorta som klädsel kanske

Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • Silence is golden
    cec skrev 2008-03-15 18:56:54 följande:
    Hej Jag planerar en inflyttningsfest med tema "lantligt" dvs bondtema. (Har lämnat stan för landet)Har någon några bra idéer? Jag har försökt att googla men ej funnit något. Jag söker drinkar, mat, kuliga lekar, dekorationer dvs ALLT.TACK PÅ FÖRHAND!
    Om vi börjar med drinkarna så tror jag nog bönderna dricker samma drinkar som de i stan.Vad menar du skulle vara annorlunda just vad det beträffar ?
    Trött på att be om ursäkt för saker jag inte sagt/gjort.
  • Silence is golden

Är ni bönder eftersom du skall ha ett bondtema? Det låter dör mig som om du tycker/tror det gällde ett helt annat folkslag el annat land.

• La Lola

Hm...jag är uppvuxen på landet o vi är som vanliga människor med vanliga vanor.

Dock tänker jag mig att du kanske menar lite mer år logdanshållet, cowboysstuk, rutiga dukar o dyl?

//Gordon Ramsay är min idol
  • Silence is golden
    La Lola skrev 2008-03-15 19:05:58 följande:
    Hm...jag är uppvuxen på landet o vi är som vanliga människor med vanliga vanor. Dock tänker jag mig att du kanske menar lite mer år logdanshållet, cowboysstuk, rutiga dukar o dyl?
    Jag bor på landet,dricker iofs inte drinkar (m alkohol).Men kan inte tänka mig att vi annars på landet dricker annorlundare drinkar än de i stan? Vi har ju tom tv och dator
  • its nice to be hated

Du ska ha massa god öl.. typ Miller lite..
    En tjurskalle på väggen också såklart!
    Sen borde du väl ha mycket enkel plockmat.. typ kycklingklubbor och goda såser, ugnsbakad potatis osv osv..
    Stöka ner golvet med massa hö kanske hehe...

- Blood Fire Death - Bathory -
  • La Lola
    Silence is golden skrev 2008-03-15 19:08:06 följande:
    Jag bor på landet,dricker iofs inte drinkar (m alkohol).Men kan inte tänka mig att vi annars på landet dricker annorlundare drinkar än de i stan? Vi har ju tom tv och dator
    Nja, jag tror det är mer hembränt sprit iaf.
    Iaf var det så där jag växte upp.

Så Ts får kanske bjuda på grogg helt enkelt.
  • Silence is golden
    its nice to be hated skrev 2008-03-15 19:09:03 följande:
    Du ska ha massa god öl.. typ Miller lite..En tjurskalle på väggen också såklart! Sen borde du väl ha mycket enkel plockmat.. typ kycklingklubbor och goda såser, ugnsbakad potatis osv osv..Stöka ner golvet med massa hö kanske hehe...
    Bor på landet.har inte hö på gplvet (mattor ist):Har ingen tjurskalle på vägen.
  • its nice to be hated
    Silence is golden skrev 2008-03-15 19:10:30 följande:
    Bor på landet.har inte hö på gplvet (mattor ist):Har ingen tjurskalle på vägen.
    Men allvarligt talat. Vad gör du i detta forumet? 
    Kanske inte är en seriös SERIÖS fest ? Vill TS ha tips, så får hon tips.
    Vad har det med dig och göra ?
  • La Lola

Jag skulle köra på rutiga dukar (vitt o rött), komönstrade servetter, kycklingklubbor (bra tips), chili con carne (tänker på cowboys), sallader, mjukt bröd.....

Hmmm....jag har recet på en bål som heter Pierres lantbål....kan det var nåt tro?

Lekar....hoppa säck såklart!

• La Lola
    La Lola skrev 2008-03-15 19:13:12 följande:
    Jag skulle köra på rutiga dukar (vitt o rött), komönstrade servetter, kycklingklubbor (bra tips), chili con carne (tänker på cowboys), sallader, mjukt bröd.....Hmmm....jag har recet på en bål som heter Pierres lantbål....kan det var nåt tro? Lekar....hoppa säck såklart!
    recept har jag tom.
  • La Lola

Fler lekar kom jag på!

Kasta hästskor runt en pinne (5 poäng per träff)
    Kasta yxa

• its nice to be hated

Tänker på lyktor också.. men det kanske bara är jag?
    Tycker iaf det är lite "mysigt på landet-känsla" över sådana

• La Lola
    its nice to be hated skrev 2008-03-15 19:20:07 följande:
    Tänker på lyktor också.. men det kanske bara är jag?Tycker iaf det är lite "mysigt på landet-känsla" över sådana
    Lyktor funkar o vill Ts gå på cowboystilen så kan hon göra ljuslyktor av gamla konservburkar som hon gör mönster i med hjälp av hammare o spik.
  • its nice to be hated

Ja just det ja man tänker automatiskt på cowboys.. jag tänker mycket på sydstats prylar osv men det är väl lite väl overkill kanske
    Men din idé med konservburkarna var ju tuff =)

• La Lola

Här Ts är en länk där man kan få tips och/eller handla partygrejer.

Jag har aldrig beställt därifrån men det finns mycket kul iaf att kika på!

www.bodega.se

• cec

Kanon och tack jag ska be den flyttas samt ta bort - är ny på denna. =)

Vad det gäller bond temat så var det inte så alvarligt menat mer en kul grej. Jag tänker bond tema precis som 80 tals tema.

Sorry om någon blivit förnärmad. Själv är jag en helylle svensson...

• cec

Hmmm....jag har recet på en bål som heter Pierres lantbål....kan det var nåt tro?

Ja tack gärna!

Och tusen tack för alla inlägg - och ja, det var självklart en fest för att ha kul.

Tänkte ev ha gamla syltburkar istället för vanliga glas. Vad tror ni om det?

• its nice to be hated

Silence, varför maila om man inte får svara tillbaka ?

• Silence is golden
    its nice to be hated skrev 2008-03-15 22:17:24 följande:
    Silence, varför maila om man inte får svara tillbaka ?
    Ok hade du några bra tips?
Svar på tråden Bondtema