• siggy

Någon som gått ned i vikt med viktväktarna?? eller är det dåligt??

hej jag undrar över viktväktarnas bantningsmetod, har ett pointsguide sedan 3 år tillbaka som aldrig blev använd då, undrar om viktväktarna fungerar eller om det bara är skit, ALLA jag hört säger att GI-metoden är mycket bättre o jag blir förvirrad när jag nu försöker äta efter viktväktarna o folk kan komma med komentarer som " men det där är jättehögt gi det kan du absolut inte äta" fast det srtår i viktväktarna att det inte alls inehåller så mycket points.

tex pop corn poppade i lite fett är 3 points, men de som äter enligt GI säger att det är rena döden om man försöker gå ner i vikt.

innebär detta att viktväktarna är båg o inte alls fungerar????

• Svar på tråden Någon som gått ned i vikt med viktväktarna?? eller är det dåligt??
  • sammetrocker

Jag har gått ner 36 kilo med viktväktarna, och det är det enda som funkat på mej. GI i all ära, men det är nog den totala kalorimängden som räknas om man menar att man ska gå ner.. För mig funkade VV skitbra! Lycka till!!

• mjuik

Det är ju helt olika metoder.

Hos vv får du äta allt sålänge du inte överskriver dina points. Det fungerar.

Jag har inte testat GI men det är inget som lockar mig alls.

• siggy

skönt att höra!! jag blev orolig att inte viktväktarna ska hjälpa, för det är den metod jag förstår mig på bäst. Gi-metoden är jag inte alls insatt i o känns jobbigt att börja om, men då fortsätter jag med viktväktarna eftersom att ni andra verkar ha gått ner på den. Tack så hemskt mycket för era svar!!

• rövardotter73

Har provat viktväktarna fler gånger. Första gången för fem år sedan och då gick jag ner 15 kg. Jag har flera gånger tagit till viktväktarrecepten och pointsräknande när jag lagt på mig och det har funkat varje gång. I somras skulle jag försöka med GI istället men det slutade med 3kg +.
    Nu äter jag enligt vv men försöker att välja alternativ med lågt GI t.ex. fullkornspasta, fulkornsris, grovt bröd, råg, surdeg mm. och det känns helt rätt. Har hållt på i två veckor och gått ner 2,4 kg.

Lycka till!!

(Man ska välja det sätt som passar en bäst, min kompis kör GI och hon mår jättebra av det)

• Nellansmamma

ja tycker VV funkar, har gått ner 5,5kg på 2 månader. kanske inte mkt men ja e glad för det lilla. har provat en massa andra dieter osv men d har aldrig funkat, tänker fortsätta med VV.

• Trinity78

VV är helt klart det bästa enligt forskningen. GI låter bra i teorin men anledningen till att folk går ner i vikt med den metoden är för att de äter nyttigare än innan. Studier visar att GI-tabellerna inte stämmer med verkligheter eller när olika livsmedel kombineras.

Tyvärr ses väl inte VV som "trendigt" längre, vilket är synd eftersom det verkligen funkar.

Jag gick själv ner från 78kg till 68kg på ett halvår med VV för några år sen.

To fail is to successfully learn what doesn't work
  • Natimaria

Jag har gått ner 8,5 kilo sedan november med VV...det är det enda som funkar för mig,,,de peppar oxo en att börja motionera och det är jättebra

lagom mat och motion= lagom vikt

glöm inte talriks modelen sen jag började med talriksmodelen har det gått lättare att gå ner för mig..

lycka till

Svar på tråden Någon som gått ned i vikt med viktväktarna?? eller är det dåligt??