• Anonym (blacky)

"Jag vill bara ha en svart man, no matter what!"

Jag har en otroligt enkelriktad kompis...

Hon kan absolut inte tänka sig att vara ihop med en vit man, bara färgade. Hon erkänner själv att det är svårt att hitta en "afrikan" som har rätt värderingar, men hon fortsätter ändå att beta av karl efter karl...

Om hon vill ha svenska värderingar hos en man, varför inte satsa på en svensk man? Fattar inte hur hudfärgen kan få avgöra? (Hon är själv vit, kan jag tillägga.)

• Svar på tråden "Jag vill bara ha en svart man, no matter what!"
  • Lost in universe

Fattar inte varför du bryr sig. Det är la hennes ensak.

• Anonym

Men det finns ju en massa adopterade. Då kar man ju samma kultur men olika hudfärg?
    Det är nog många som bara vill ha en "vit man", så varför är det då så konstigt att vilja ha en "svart man"?

• Anonym (blacky)

Jag tycker att det är rasistiskt tänk, bara vit, bara svart, hur som helst är det rasistiskt, och dessutom YTLIGT. Varför inte se till insidan???

• Anonym (Raser?)

Jag tycker att det är ett knepigt förhållningssätt till människor att bestämma sig för en färg. Är det inte människan innanför "skalet" som är det viktiga?
    Det är ju näst intill rasistiskt att säga att jag vill ha en vit man eller jag vill ha en svart man. Det är i vart fall att begränsa sig, tycker jag. Ungefär som om jag skulle bestämt mig för att ha en blond kille och sedan inte brytt mig om Han med stort H när han dök upp för att han har mörkt hår.

• Anonym (blacky)

Anonym (Raser?) skrev 2008-03-15 19:42:01 följande:

Jag tycker att det är ett knepigt förhållningssätt till människor att bestämma sig för en färg. Är det inte människan innanför "skalet" som är det viktiga?Det är ju näst intill rasistiskt att säga att jag vill ha en vit man eller jag vill ha en svart man. Det är i vart fall att begränsa sig, tycker jag. Ungefär som om jag skulle bestämt mig för att ha en blond kille och sedan inte brytt mig om Han med stort H när han dök upp för att han har mörkt hår.
    Tack, du förstår hur jag menar!
  • Anonym (Raser?)

Fast om hon är så enkelriktad kanske hon helt enkelt måste få vara det och själv inse hur dumt det blir. Det är ju alltid svårt att ta till sig sådant om någon annan försöker säga det till en...

• Anonym (min syster)

Min stora syster har också hela tiden sagt att hon "ville" ha en mörk kille, kunde inte tänka sig en "vit". Det började hon med redan när hon var 8 år. Sen för typ 5 år sen snart så träffade hon en "mörk" man. De är gifta idag och har 2 barn......

• Anonym (preferens)

Jag tycker att man måste få ha preferenser. Vissa gillar bara killar som är väldigt vältränade, eller killar med en viss klädstil kopplat till att man gillar samma musik, eller (kanske vanligast?) bara långa killar.

Klart det blir lite provocerande när man väljer efter hudfärg, men hur många tjejer finns det inte som "diskriminerar" korta killar? För att inte tala om hur viktigt det är med ålder.

Själv har jag haft många hangups. Långhåriga killar, äldre män, mörkhyade, skägg... Det går i perioder.

Bara att inse att man själv skapar ett smalare utbud att välja från, man går inte runt och kollar in alla vuxna män oavsett hudfärg/klädstil/hår/längd/ålder osv.

Sedan låter det ju som att TS kompis borde söka väldigt noga med hjälp av t ex nätdejting för att hitta en kulturellt svensk svart kille som hon dessutom klickar med..

• Anonym (Raser?)

Hm, på min önskelista stod följande : lång, vältränad, friluftsmänniska, händig, energisk, mörk, brunögd, utåtriktad, allmänbildad, osv. Han är lång och mörk, men sedan slutar likheterna. Jag vill dock ABSOLUT inte byta honom mot någon som uppfyller "kraven"

• Anonym (preferens)

Anonym (Raser?) skrev 2008-03-15 20:02:58 följande:

Hm, på min önskelista stod följande : lång, vältränad, friluftsmänniska, händig, energisk, mörk, brunögd, utåtriktad, allmänbildad, osv. Han är lång och mörk, men sedan slutar likheterna. Jag vill dock ABSOLUT inte byta honom mot någon som uppfyller "kraven"
    Hehe

Måste bara säga att jag har en kompis som har fått alla de andra egenskaperna i en man, förutom mörk! Tror att hennes ursprungliga önskelista såg exakt ut som din! Och hon påstod att denne nye kille inte alls var hennes typ just för att han hade fel hårfärg, men men för oss runt omring är det ju helt uppenbart att allt annat är just hennes typ!
  • Anonym

Fast för inte då länge sen fanns här en tråd om man kunde tänka sig en svart man. De flesta sa att de föredrog ljusa män och inte tände på svarta. Då var det inga problem, man fick ju ha vilka preferense man ville. Jag förstår inte skillnaden.
    Man kan ju ofta inte välja vad man tänder på.
    Anonym (Raser?) skrev 2008-03-15 19:42:01 följande:

Jag tycker att det är ett knepigt förhållningssätt till människor att bestämma sig för en färg. Är det inte människan innanför "skalet" som är det viktiga?Det är ju näst intill rasistiskt att säga att jag vill ha en vit man eller jag vill ha en svart man. Det är i vart fall att begränsa sig, tycker jag. Ungefär som om jag skulle bestämt mig för att ha en blond kille och sedan inte brytt mig om Han med stort H när han dök upp för att han har mörkt hår.
  • Anonym (Skillnad)

Fast det är väl skillnad på attraktion och förälskelse.
    Det är inte konstigt att man attraheras av ett visst utseende, (i mitt fall mörka män med sydamerikanskt utseende), men när man väl är förälskad så blir ju utseendet sekundärt.
    Jag har blivit förälskad i män som inte alls har varit min typ utseendenmässigt men ändå attraktiva i sin utstrålning och personlighet.
    Nu råkade jag av en slump bli upp över öronen förälskad i en man som dessutom är precis min typ rent fysiskt. Jag tyckte att han var söt redan från början men förälskelsen kom först med tiden då jag verkligen lärde känna honom.
    Det skadar ju inte att jag blir knäsvag av att se honom strutta runt i jeans och bar överkropp men det ser jag som en bonus .

• iii

Men hon kanske dras till det utseendet, det är väl inget fel i det? Det är väl inte rasistiskt att inte attraheras av vita???

• Anonym (Raser?)
    Anonym skrev 2008-03-15 20:19:28 följande:
    Fast för inte då länge sen fanns här en tråd om man kunde tänka sig en svart man. De flesta sa att de föredrog ljusa män och inte tände på svarta. Då var det inga problem, man fick ju ha vilka preferense man ville. Jag förstår inte skillnaden.Man kan ju ofta inte välja vad man tänder på.Anonym (Raser?) skrev 2008-03-15 19:42:01 följande:
    Det är väl ingen skillnad??? Det är väl samma sak, skit samma vilken sort det är man väljer/väljer bort.
  • Anonym (va!)

Hur kan det vara rasistiskt att inte bli attraherad av en vit man??
    Jag blir enbart attraherad av vita män och det beror på min personliga smak, inte på att jag ogillar svarta eller andra raser.

Rasist betyder att man hatar någon enbart pga dess ras.

• Anonym

Är väl inte rasistiskt. Löjligt tycker jag. Är väl skillnad på att hata en person för dennes hudfärg ovh inte vilja vara tillsammans med denne.

Jag är mulatt själv och har alltid bara varit tillsammans med vita killar. Attraheras inte av andra. Helst ska de vara blonda också, haha.

Men har många utländska vänner och herregud halvbröder som är helafrikaner och inte är jag rasist mot dem bara för att jag attraheras av vita män!

• freazy

förmoligen är de inte hudfärgen i sig utan mentaliteten hon fastnat för tror jag.

Svar på tråden "Jag vill bara ha en svart man, no matter what!"