"Beroende" av lypsyl...
Är det möjligt att bli beroende av lypsyl?
Jag kan inte sluta kleta på skiten....
Är det möjligt att bli beroende av lypsyl?
Jag kan inte sluta kleta på skiten....
det var jag när jag var yngre blev knäpp när jag inte hittade det
åh ja,,,,vet en som är de....försök att sluta!
Nää tror det är kört... Har en i varje ficka,jacka,skötväskan mm
här är en till. sover tom med den under kudden.. :S
En till!!!!
Jag är extremt beroende sen typ 20 år
Mig stör det inte längre, jag är så van. Men jag har mer och mer gått över till läppglans. Mycket snyggare och håller längre
(Jag behöver alltså inte kleta på lypsyl lika ofta när jag har läppglans!)
prova att byta mot vaselin. behöver man inte lägga på så ofta och så kan du sluta där ifrån. det blir en ond cirkel då ju mer du smörjer desto mindre fett/fukt producerar kroppen själv.
Köp ett lypsyl som bara innehåller naturliga oljor, dvs. inget med mineraloljor i ("vanligt" lypsyl, vaselin, etc.. allt som innehåller paraffinum liquidum, mineral oil, medicinsk vitolja... osv.)
Naturliga oljor kan du inte bli beroende av på samma sätt. Mineraloljor skapar ett beroende genom att huden (läpparna) blir ännu torrare, vilket gör att man behöver mer lypsyl etc. Man hamnar i en ond cirkel.. ett himla bra försäljningsknep :D Men mindre bra för konsumenten!
Här är en till...10 år av beroende..måste alltid ha det med mig. När jag sover måste jag ha det i handen, för att sen på morronen när det hamnat under sängen alltid få panik, tror jag ska dö för att jag inte kan smeta på direkt när jag vaknar...ett tjockt lager måste det vara.
Har sagt länge att jag borde börja minska ner så jag kan sluta nån gång, men det går inte. Försvarets hudsalva blir billigast å är bäst för mig, 1-2 st i veckan går det åt. Men hellre beroende av detta än av röking.
Här är en till som är beroende. Har också ett vid sängen, ett i jackan, ett på jobbet å blir helt galen om man inte hittar det. Å det går inte att vänja sig av, det blir speciellt mycket åtgång på vintern. Kanske skulle prova vaselin istället.
Du har så rätt så.
Är beroende av Nueva som man köper på Apoteket! Lypsyl är för mycket parfym för mig. Lämnar aldrig hemmet utan! Hemska tanke!