• Anonym (Rädd)

Svårt att säga "Jag älskar dig"

Jag är en 31-åring som sedan tre år tillbaka lever med en underbar kille. Vi håller nu på och försöker göra bäbis, så det är ett seriöst förhållande.

Vad jag funderat på den senaste tiden är att vi fortfarande inte har sagt "Jag älskar dig" till varandra. Själv har jag alltid haft enormt svårt att få fram de orden. Är väl rädd att inte få samma svar tillbaka... Samtidigt VET jag ju att jag och min sambo älskar varandra, ingen tvekan om det.

Varför är det så svårt att säga de små orden? Någon som känner igen sig? Till saken hör att jag kommer från ett hem där dessa ord aldrig, aldrig yttrades.

Någon?? Tycker ni detta är jättekonstigt??

Tack. Kram.

• Svar på tråden Svårt att säga "Jag älskar dig"
  • TheMilky

Japp, kommer också från ett hem där jag aldrig hört orden.
    I mina tidigare förhållanden sa jag orden, mest för att det skulle sägas. Kan aldrig säga att jag varit kär heller för den delen.
    Men så träffade jag min sambo, och allt föll på plats. Jag vågade för det första släppa någon inpå mig, och med det vågade jag även hitta kärnan i just orden "jag älskar dig." De fick en innebörd.

• Anonym (Rädd)

Känner även jag att mycket fallit på plats med min nuvarande sambo, men varje gång jag är nära att säga det så är det nåt som "hakar upp sig", jag får bara inte ur mig orden. Han kommer också från ett ganska "kallt" hem där man aldrig pratat känslor.

• Anonym

samma här, jag kan bara säga det i början när jag är som hetast och känner mig helt besatt

• ingridlinnéa

börja då att säga det tilll din sambo eller prata med honom om det så inte ert barn behöver hamna i samma sits, och inte kunna yttra de magiska orden.
    jag har heller inte varit den som slösat dem i onödan bara till dem jag verkligen menat det med....så nu är jag uppe i tre och till nr och mina underbara älskade barn säger jag det så ofta jag bara kan!

• Anonym

Mitt tips är att du/ni försöker säga "Jag älskar dig" INNAN ni försöker göra bebis. Är ni inte tryggare i er relation tycker inte jag ni ska tänka tanken barn...

• Anonym (Rädd)

Alltså, vi visar ju att vi älskar varandra i handling. Jag tror inte att tryggheten i en relation kan skalas i hur ofta man säger "jag älskar dig" till varandra...

Men - jag bad ju om era synpunkter, så stort tack för dem!

Kram!

Svar på tråden Svårt att säga "Jag älskar dig"