• gbgkil­len
    Äldre 15 Mar 23:35
    2238 visningar
    3 svar
    3
    2238

    Blivande pappor Göteborg 08

    I juli ska jag äntligen bli pappa. Någon mer som ska gå denna spännande men pirriga framtid till mötes i Göteborg..

  • Svar på tråden Blivande pappor Göteborg 08
  • Dafen
    Äldre 20 Mar 21:25
    #1

    Yes!

    Början av juni blir det för mig. Dock är jag ensam då tjejen gjort slut. Kommer ej få gemensam vårdnad heller då hon utnyttjar lagen til det.

    Men pappa kommer jag ändå bli och det kommer bli sjukt häftigt.

    Jag träffar gärna andra blivande farsor i göteborg. Hade vart kul om vi blev ett gäng.

  • Äldre 26 Mar 14:19
    #2

    Dafen, har du inte gjort några anmärkningsvärda missar så har hon ingen rätt att hålla dig utanför, kolla upp det ordentligt. Däremot är det väl vettigt att den nyfödda inte behöver bo varannan vecka eller så (tror att rekommendationen är att inte ha vv förrän efter två år eller liknande, men jag vet inte riktigt)...men du måste ju få träffa barnet flera ggr i veckan. Du är lika viktig som mamman.

  • Dafen
    Äldre 27 Mar 12:42
    #3
    Papito skrev 2008-03-26 14:19:46 följande:
    Dafen, har du inte gjort några anmärkningsvärda missar så har hon ingen rätt att hålla dig utanför, kolla upp det ordentligt. Däremot är det väl vettigt att den nyfödda inte behöver bo varannan vecka eller så (tror att rekommendationen är att inte ha vv förrän efter två år eller liknande, men jag vet inte riktigt)...men du måste ju få träffa barnet flera ggr i veckan. Du är lika viktig som mamman.
    Nej jag har inte gjort nåt dumt alls så det är ingen fara.

    Självklart skall bebisen bo hos henne medans hon ammar och så. Dom rekomenderar väl att barnet inte skall flyttas runt för mycket när det är litet heller.

    Kan skriva en kort berättelse.

    Vi blev ihop i slutet av augusti. Hon blev gravid nästan direkt och ville behålla. Jag fick panik och förhållandet (ja vi hade ju precis träffats) gick inte så speciellt bra. I december gör hon slut för hon är inte kär säger hon.

    Hon säger att hon inte känner mig tillräckligt (och det är ju iofs sant) och därför vill hon inte skriva under för gemensam vårdnad direkt. Hon vill se att vårat samarbete fungerar bra först. Men hennes mål är att vi skall ha gemensam vårdnad så fort som möjligt. Dock skall hon inte hindra mitt umgänge med barnet på något vis säger hon.
    Så min plan är bara att vara trevlig och ställa upp så mycket som möjligt. Lösa allt på fredlig väg istället för att bråka och ta upp vården i rätten.

    Märker jag dock att hon utnyttjar sin ensamma vårdnad på något vis och att inget händer så kommer jag ju kräva gemensam i rätten. Men jag tror det kommer ordna sig.

    Jag är RUSKIGT mycket emot lagen att mamman måste godkänna ifall pappan skall få samma rättigheter i vårdnaden. Men det kan vi diskutera här istället.
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m30956079.html
Svar på tråden Blivande pappor Göteborg 08