• skåne tjej

crosstrainer!? bra el dåligt?

Någon som har erfarenhet från en crosstrainer?
    jag funderar på att köpa en sådan då jag har hört att de är effektiva. är de dyra?

• Svar på tråden crosstrainer!? bra el dåligt?
  • anneliesb

Det enda neg är nog om man inte anv den! :)

• mamma 03 05

Jag har en som är köpt på Team Sportia. Den kostade 3000 kr och är super bra.

• Carola J

Jag älskar min som jag har hemma. tyvärr så måsta jag plocka undan den hela tiden för att min son klättrar på den. Men det är verkligen bra träning...

• Johanengström

Självklart!

4000kr Kosta min, tyst som en mus. Kör 20minuter innan frukost och 20minuter vid 18.00 =) Annars blir det 45minuter springa och gym 30minnuter vid några gånger i veckan.. Ganska skönt med en CT!

KÖP! =)

• Emlak

Hej jag köpte en på Jula för 800 kronor, den funkar bra.. man behöver inte köpa värstingen om det bara är personträning hemma... så hoppas på att minska 15 cm till bikinisäsongen :)

• skåne tjej

Ok, men vad är det som är så bra med dem?
    varför använder ni dem? för att få bättre kondition, gå ned i vikt eller stärka vissa muskelgrupper osv.
    Har ni gått ned något i vikt?

johanengström: var har du köpt din? ska man själv montera ihop dem eller de kommer färdigmonterade?

• Kristall07

mamma 03 05 skrev 2008-03-16 08:42:37 följande:

Jag har en som är köpt på Team Sportia. Den kostade 3000 kr och är super bra.
    Hej! Jag köpte en på annons, samma som ovan, helt oanvänd, fick pröjsa 900:- Fatta va gla ja blev! Den är bra, finns två modeller där. Stadig och bra funktioner (jag har den ngt billigare, 3000:- crosstrainern).
    En timme brukar va kanon. Blir trött i benen så det räcker och svettig efteråt.
    Mitt tips, sätt ut en annons om att köpa en begagnad, jätte många köper en sån där och tänker nu jevlar, ska jag börja träna, sen står den å samlar damm.
  • skåne tjej

Tack för tipset!

Kristall07 skrev 2008-03-16 22:06:50 följande:
    mamma 03 05 skrev 2008-03-16 08:42:37 följande:
    Hej! Jag köpte en på annons, samma som ovan, helt oanvänd, fick pröjsa 900:- Fatta va gla ja blev! Den är bra, finns två modeller där. Stadig och bra funktioner (jag har den ngt billigare, 3000:- crosstrainern).En timme brukar va kanon. Blir trött i benen så det räcker och svettig efteråt. Mitt tips, sätt ut en annons om att köpa en begagnad, jätte många köper en sån där och tänker nu jevlar, ska jag börja träna, sen står den å samlar damm.
  • mamma 03 05

skåne tjej skrev 2008-03-16 22:23:27 följande:

Är det denna du har:www.teamsportia.se/produkter/traning/stryketr.../Den är inte ostadig eller så? kanske bara bilden som gör att den ser klen ut. är det inkl kaloriräknare?mamma 03 05 skrev 2008-03-16 08:42:37 följande:
    Japp det är den har. Den är jätte stabil. Japp den räknar kalorier. Hade en orbitrek innan och denna är SÅÅÅÅ mycket bättre.
  • Lixen19

det bästa köpet jag någonsin gjort, den kostade 3000 när det var rea.

den står framför tv hemma, den ger resultat =)

• Kristall07

Japp, obitreken är mkt rangligare än en Crosstrainer, mer för pengarna. Obin låter dessutom mkt mer, å d vill man va utan när man tränar å kollar på tv som jag gör.

Svar på tråden crosstrainer!? bra el dåligt?