• Anonym (panik)

Hjälp har inga pengar till 50års present???

Hej!
    I dagarna fyller min mamma 50år och jag har inga pengar att köpa något för av diverse anledningar.
    Jag vet att jag borde tänkt på det här förra månaden men nu blev det inte så och behöver hjälp.

Vad ska jag göra/ge?
    Kan göra något slags hemmagjort presentkort tex spa eller något men får då köpa det när jag får lön.
    (jag vet att hon inte kommer ta illa upp då hon själv aldrig har pengar, inte ens idag har hon det!)

• Svar på tråden Hjälp har inga pengar till 50års present???
  • Anonym

vet du något hon vill ha så kan du ju ta och skriva ut bild på det från internet och slå in. sen förklara att det kommer när lönen kommit-eller ljuga och säga att du beställt men är slut just nu men kommer inom nån vecka

• T x 3

Har du fotografier på henne hemma. Gör något av dem. Annars kan du ge ett presentkort där du skriver att när du bestämt dig vad du helst vill ha så får du x antal kronor av för att genomföra det. Du kan väl skriva lite förslag så hon vet ungefär vad det kan kosta ex ansiktsbehandling, gå till frisören, prenumeration på något, massagebehandling, spa, fotvård eller liknande. Sedan kanske du kan baka en tårta eller något fikabröd med dig? Berätta vad du har för ingridienser så kan jag hjälpa dig med recept om du vill. Har du 50 kronor så kan du få en fin blombukett med ex gerbera och lite grönt runt om. Fast jag tror faktiskt att har hon dåligt ställt som du skriver så är hon nog mer orolig över att ha något att bjuda på när hon fyller. Så jag tror att hon uppskattar något bakat mest. Att hjälpa henne att städa kanske hon också skulle uppskatta. Dessutom om hon vet att du har dålig ekonomi så vill hon säkert inte försämra den ännu mer. Hon kanske inte blir glad åt någon dyr present när hon vet att du får det tufft att klara dig sedan. Lycka till med allt och jag hoppas att din mamma får en fin dag.

• Anonym (panik)

Jag har pengar till att köpa tårta och blommor så det tar jag med mig.
    Problemet är att jag inte har dåligt med pengar annars utan bara den här månaden då jag håller på att flytta osv. Så blir så arg på mig själv att jag inte tog tag i det här tidigare.
    Men tror hon blir glad för vad hon än får.
    Gör nog ett hemmagjort presentkort som börjar gälla 25/3

• Anonym

är själv närmare 50 ( herregud känner mig som 25). nu har jag mkt mindre barn men jag tog fasta på det med spa som tidigare inlägg skrev. Om ni har en bra relation kanske du kan ge henne en hemmadag bara ni två med egengjord spa som ni avslutar med middag ( fotbehandling ansiktsbehandling mm kostar knappt nåt hemma). vill själv inte längre ha saker utan upplevelser. om du har små barn så har ni två kanske inte längre någon tid tillsammans ( full naturligt).

• T x 3
    Svar på #3
    Det blir jättebra det. Det är mycket dyrare än vad man tror att flytta. Om du har pengar till tårta och blommor så kan du kanske köpa ett presentkort på en fotvårdsbehandling med massage eller liknande. Här kostar det 290 kronor. Lycka till med flytten och kalaset så klart.
  • Smilie

Ge henne en dag helt själv med sin dotter.
    Picknick på första riktiga vårdagen, du tar med en flaska vin och lite ostar och ni får bara rå om varandra.
    Skriv ett riktigt fint brev vad hon betyder och rama in det

• schottis

Kan du inte beställa något, då får du en räkning som du har ett tag på dig att betala.

• Anonym (panik)
    Smilie skrev 2008-03-16 08:28:49 följande:
    Ge henne en dag helt själv med sin dotter.Picknick på första riktiga vårdagen, du tar med en flaska vin och lite ostar och ni får bara rå om varandra.Skriv ett riktigt fint brev vad hon betyder och rama in det
    gud vilken bra ide.. tänkte inte alls på att man kunde ge bort en picknick.. blir nog det oxå!!
  • Anonym (panik)
    schottis skrev 2008-03-16 08:32:05 följande:
    Kan du inte beställa något, då får du en räkning som du har ett tag på dig att betala.
    Kan inte komma på något som hon behöver som finns på nätet..
  • schottis

Det finns det mesta på nätet!

• Brittan

Kommer din mamma att ha någon fest? erbjud dig i sådana fall att laga maten, baka mm som present. Hon handlar in ingredienserna, men du står för allt arbete som present.

Jag har en kompis som fyller 50 om några månader och jag är utbildad kock och har sagt åt henne att jag lagar maten till festen som present. Hon tyckte att det var en superbra idé. Då slipper hon matlagningen och kan satsa på planeringen av själva festen.

• isisisis

Du kan ägna en dag åt att göra hemmagjort godis.

Sök på nätet.

Lite pyssel men sen kostar det inte så mycket.

Grädde och smör kakao och socker är det mesta gjort av.

Du kan göra fudge,kola,kokostoppar,mintpastiller apelsinkrokant..

Ja allt möjligt.Slå sen in i cellofan(genomskinligt papper)

Kostar bara tid och energi nästan.Perfekt en söndag

Svar på tråden Hjälp har inga pengar till 50års present???