Har du fotografier på henne hemma. Gör något av dem. Annars kan du ge ett presentkort där du skriver att när du bestämt dig vad du helst vill ha så får du x antal kronor av för att genomföra det. Du kan väl skriva lite förslag så hon vet ungefär vad det kan kosta ex ansiktsbehandling, gå till frisören, prenumeration på något, massagebehandling, spa, fotvård eller liknande. Sedan kanske du kan baka en tårta eller något fikabröd med dig? Berätta vad du har för ingridienser så kan jag hjälpa dig med recept om du vill. Har du 50 kronor så kan du få en fin blombukett med ex gerbera och lite grönt runt om. Fast jag tror faktiskt att har hon dåligt ställt som du skriver så är hon nog mer orolig över att ha något att bjuda på när hon fyller. Så jag tror att hon uppskattar något bakat mest. Att hjälpa henne att städa kanske hon också skulle uppskatta. Dessutom om hon vet att du har dålig ekonomi så vill hon säkert inte försämra den ännu mer. Hon kanske inte blir glad åt någon dyr present när hon vet att du får det tufft att klara dig sedan. Lycka till med allt och jag hoppas att din mamma får en fin dag.