Dagmamma-får ej byta bostad!!!
Bor i centrum i Frillesås, har jobbat som dagbarnvårdare i lite över ett år och trivs kanonbra och det liksom passar hela våran lilla familj så bra att jag jobbar så. Vårat bekymmer är väl att vi letat hus i så många år men det blir inget till oss. Tack vare mitt jobb är vi ganska låsta eftersom vi helst vill bo i centrum och det är ju enklast å göra det när man jobbar som dagmamma. Nu bor vi i lägenhet och vi känner att våra två egna barn behöver varsitt rum snart, och nu har vi en jättechans att få ett nybyggt hus nån kilometer utanför centrum. Det känns som att om vi inte tar det här så måste vi kanske bo kvar i våran trea i många år till. Först sa jag tillmin sambo att nä, jag kan inte bosätta mig där. Jagär så himla rädd om mitt jobb. Min sambo blev jätteledsen och har varit det och inte pratat nått på ett dygn. Han vill verkligen ta den här chansen.
Men min chef är inte så där possitiv, " det kan bli svårt att placera barn hos dig då" osv. Men här bor ju jättemånga småbarnsfamiljer utanför Frillesås liksom. Och det känns ju så irriterande att chefen ska bestämma om mitt boende baraför att jag e dagmamma.
Kommunen skriker efter fler dagmammor och undrar varför ingen vill bli dagmamma. Jag vet iallafall två stycken som velat bli dagmamma här nere och dom har bott på landet några kilometer utanför Frillesås, men dom fick inte bli dagmammor eftersom chefen ansåg att dom bodde för långt bort.
Man blir ju så jävla förbannad på det här, hur ska jag göra? Jag vill ju så gärna jobba som dagmamma, behöver lite tips å råd.
hej hej