• dossanova

Fick du en flicka eller en pojke, eller kanske både och efter IVF

Har sett lite diskussioner i olika trådar om att det skulle vara större chans att föda en pojke efter IVF behandling.

Jag tror mer att det är 50- 50, men vi kan ju bara för skojs skull se hur det varit på Familjleliv Räcka ut tungan

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du en flicka eller en pojke, eller kanske både och efter IVF
  • mulan

Intressant fråga. Väntar med späning på resultatet.

Ruvar på ett guldägg. Testdag 29/3!
  • Wasabi

jag vill också veta mer...hehe

Kanske bygger dom tankarna på att killspermier ska vara snabba men inte så uthålliga.
    Tjejspermierna ska vara söligare men uthålliga.

I en skål där uthålligheten inte sätts på prov utan bara snabbheten blir viktig, så borde pojkarna vinna.

Antar teorierna bygger på det... =)

Får se om 7 veckor vad som bor i min mage =)

• dossanova

Är det ingen som vill svara? Generad

• Fru U

Kanske för att det är söndag o fint väder

dossanova skrev 2008-03-16 16:03:30 följande:
    Är det ingen som vill svara?
    Live and let live
  • Luffarmor

Här är en son svarar. Vi fick en kille son nu är 2½ snart. Ska puffa lite för er tråd på IVf mammor så kanske ni får lite mer svar.

• fia sthlm

Med tanke på att det alltid är större chans att föda en pojke så tror jag det även gäller vid ivf
    Det föds har jag för mig ca 51% pojkar och 49% tjejer och jag tror att siffrorna nästan är exakt likdana för ivf-bebisar?
    Jag fick en tjej.

• pemi

Fick en tjej som snart är 1,5 år.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • maruttan

Fick en pojke efter ICSI, nu är jag gravid igen efter ICSI så vi får väl se vad den här gången!

Filip 051113 & BF 080818
  • Fragile Angel

En tjej .

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
Svar på tråden Fick du en flicka eller en pojke, eller kanske både och efter IVF