• ananda74

ARG! Pennvässarna förstör mina kajalpennor. Omöjligt att vässa dem, ge mig tips om vad som funkar!!!!

Jag blir så arg på dessa värdelösa pennvässare man köper till kajalpennor. De bara bryter spetsen hela tiden och flisar ner hela pennan. de funkar inte alls! jag har vässat ner 3 helt nya pennor till roten redan vid första vässningen för att de inte funkar. har inte råd att bara använda en kajalpenna fram till första vässningen och sen slänga den och köpa ny typ. Ge mig tips på var man kan köpa en pennvässare som verkligen funkar! Hur gör ni andra med era kajalpennor när de behöver vässas? nåt stalltips?

• Svar på tråden ARG! Pennvässarna förstör mina kajalpennor. Omöjligt att vässa dem, ge mig tips om vad som funkar!!!!
  • FruSundahl

Köpte en på hm, en vanlig svart med vässare för både stor och liten penna.

Hittar jag inte den tar jag en kniv och skär. Blir spetsen för smal tar jag bara och drar lågan från tändaren över och håller pennan med spetsen neråt så den formas droppaktigt

Fredric & Angelica
  • Emil06

Köper mina pennvässare på HM, funkar jättebra (Oftast! )

• Solstrålarna

Lägg pennan i kylen innan du ska vässa. Då blir den mindre mjuk =
    lättare att vässa.

Carpe Diem
  • Tecken

Om du inte har tålamod på att vänta på när den svalnar i kylen; frys den en kvart. Går garanterat lättare att vässa

• Karisma

Vet att fler skrivit, men jag slänger in dem i frysen en liten stund. Har ingen pennvässare utan använder kniv. Spetsen är hård och fin.

• Odile

Den bästa pennvässaren som jag använt till kajalpennor är en vässare som medföljer Chanels ögonpenna, den är perfekt!!! Fast då måste du iof köpa pennan. Men den är också jättebra. Rekommenderar!

Det blir också bättre "vässning" om du låter pennan ligga lite svalt/kallt innan du vässar. Och noga med att rengöra mellan varven, man kan ta en tops och ta bort smulorna i vässaren med t.ex.

• Annicapannika

Använd kniv och tälj.

• Lilli77

Säger som Karisma och Solstrålarna, testa frysen!

• ananda74

Ok, ska testa frysen och knivtricket. Tack så mycket för alla tips:)

• mandelkatt

hade detta problem tills jag gick på en make up kurs och fick tipset att använda mörk ögonskugga istället för kajal. Man använder en sned liten borste och 'trycker' dit ögonskugga där kajalen ska vara. Jag är jättenöjd och det ser inte lika hårt ut.

• Aisha

h&m's pennvässare!!!

tror den kostar 10 spänn, bästa någonsin av alla jag provat! stor och liten vässare!

• Wkd chick

den på hm den stora å lilla den va döeden för mina pennor köp body shops så bra.. oxså för små å stora pennor.. den e lite dyrare 65 tror ja den kostade men den äter inte mina pennor iaf!!

• ananda74

Hurdan kniv använder ni när ni täljer? en supervsass minikniv, en brödkniv eller vad?

• Mrs TL

Har haft precis samma problem. Men jag köpte en pennvässare från Esté Lauder. Den kostade lite mer, men var toppen bra. Den är mycket vassare än de vanliga.
    Investera i en dyrare pennvässare, tycker jag, så räcker dina kajal-pennor längre.

• Stenrosen

Jag tycker att Clarins pennvässare är den allra bästa! Den passar alla vanliga läpp-och ögonpennor och kostar 65:-
    Många tror att man kan använda samma typ av vässare som man har till blyertspennor men det går inte! Dom har en helt annan konstruktion vilket gör att man vässar pennan trasig hela tiden.

• gagge

Lägg in dom i frysen ca 15 in innan dom ska vässas. Funkar hur bra som hellst för mig.

Svar på tråden ARG! Pennvässarna förstör mina kajalpennor. Omöjligt att vässa dem, ge mig tips om vad som funkar!!!!