• Aisha

Vilken är den bästa FOUNDATION någonsin?

Ja, vilken anser du är den bästa?

Uppge vilken slags hy du har, och varför just den foundation är så himla bra!

+ Glöm inte ange vad din foundation kostar!

• Svar på tråden Vilken är den bästa FOUNDATION någonsin?
  • SStina

Clinique  Superbalanced.......den andas...och känner man sig minsta svettig så balanserar/absorberar den så himla perfekt...finner inte ord nog att beskriva hur bra den är... jag har normal hy...och den är för normal till oily..jag minns inte direkt vad den kostade då jag köpte flera preparat samtidigt...runt ca 295kr, jag kan ha fel...

Nu har våran lilla flicka kommit.....vårat andra IVF-barn har fötts....vi är så lyckliga.
  • Princesscake

Ja snälla, tipsa mig för jag har inte hittat den än ;P

• Spartacus

har provat ALLA, skojar inte! jag tycker inte det funnits varken en färg eller konsistens som passat min hy och så får jag ett gratisprov på kicks!

VÄRLDENS BÄSTA! den syns inte alls utan smälter in i huden och gör bara att man ser slät ut.

tyvärr tappade jag bort lappen som det stod namnet på,
    men så fort provet tagit slut ska ajg gå och fråga någon kunnig på kicks vad det var..

den är som ett puder som blir till en foundation, om någon minns namnet från en reklam?

• Spartacus

glömde skriva... jag har kombinerad hy! fet och grovporig vid näsa och haka men torr i övrigt och får ofta flagnande hy.

• Svarttusch
    Spartacus skrev 2008-03-16 14:23:50 följande:
    har provat ALLA, skojar inte! jag tycker inte det funnits varken en färg eller konsistens som passat min hy och så får jag ett gratisprov på kicks! VÄRLDENS BÄSTA! den syns inte alls utan smälter in i huden och gör bara att man ser slät ut.tyvärr tappade jag bort lappen som det stod namnet på, men så fort provet tagit slut ska ajg gå och fråga någon kunnig på kicks vad det var..den är som ett puder som blir till en foundation, om någon minns namnet från en reklam?
    det är inte den som är som en kaka som dem gör reklam för ? maybeline tror jag det är. eller är det minerals från lóreal?
  • Ellekan

Bästa färg har jag fått med dermalogica. Hade alltid problem med att hitta rätt nyans, alla var för mörka och för rosa vilket fick mig att se helt galen ut. Dermalogica är den enda jag har hittat som hade min nyans. Nu har jag kanske inte letat som en galning men ändå...

• firewalkwithme

Den jag gillat bäst hittills är Biotherm Light (280 kr).
    Den täcker inte särskilt mycket, men jämnar ut huden så att den blir porslinsliknande, ger exakt rätt lyster... Jag älskar den verkligen! Jag har torr hud, och den fungerar jättebra med en bra fuktcreme under (det är det inte alla som har gjort). Den finns dessutom i en tillräckligt ljus nyans för mig .

Jag har provat massor! Kanebo, i.d., Everyday Minerals, Dior, Max Factor, Loreal, Clinique, Face STHLM, Make Up Store är de jag minns nu (minns inte vilka sorter från de olika märkena), men Biotherms har varit överlägsen för mig! Just nu ser jag ingen anledning att byta .

• Jambosana

i d mineral-puder!!!!!!!!!!!!!!

Har känslig hy som är fet, fast yttorr på vintern och får lätt acne.

• Jambosana

Kostar typ 300 men räcker ett år.

• firewalkwithme

Gillade inte i.d., blev väldigt torr av den så jag lägger in en liten varning till andra torrisar . Blev bra resultat dock, men inte bättre än Biotherm som jag tycker ger mer lyster, men det är ju också nåt som efterfrågas av oss med torr hy så allt beror ju på vad man har att utgå ifrån .

Svar på tråden Vilken är den bästa FOUNDATION någonsin?