• Lillekiz

Känns som ett stort blåmärke på magen!!! Någon mer!?

Har haft ganska länge som en öm fläck på magen, känns som ett stort blåmärke och värker jätte mycket...mest på kvällen när jag ätit och magen e spännd.....jätte jobbigt!!! Läst att de e vanligt att ha de, beror på att bebisen ligger och trycker på samma ställe så de blir som ett blåmärke fast på insidan!?

Tänkte bara höra om de e någon som känner samma sak!? är jätte jobbigt för gör såå ont :(

E i vecka 29

• Svar på tråden Känns som ett stort blåmärke på magen!!! Någon mer!?
  • Miss W

Jag är i v.31 och har samma sak, det gör skitont ibland när bebben rör på sig. Förra graviditeten åkte jag in till förlossningen i v.27 när jag hade så här, där konstaterade de att det var ett knä som låg och skavde på insidan.

• Lillekiz

Miss W: Oki du fick åka in..gjorde dom ett ultraljud då!???

hmm bara räd för att de e nått annat men e väl antagligen bebisen....men gör så jäkla ont på kvällen smeciellt när jag ätit!....

får väl ha koll så de ej bli värre bara....tack för ditt svar! /anna

• Jungblom

Så har jag det också! Gör skitont, men än så länge syns det inga blåmärken på utsidan. Men bebisen har väl hittat en favorit ställe och knö sig mot så det blir ömt

• 2älskandeochenkatt

Jag instämmer! Ibland får jag putta undan bebben lite från ett visst ställe för det gör så ont. Tyvärr kommer fossingen (eller vad det är) tillbaka inom 2 minuter Räcka ut tungan

• maria lintott

Ja samma här, jag har också så. det är verkligen super ömt..

• Lillekiz

Skönt o höra att de inte e något konstigt då säkert !!!! men inte speciellt bekvämt :)

• Leos och Vincents mamma

Jag har exakt likdant! Tog upp det med BM i fredags o hon sa att det antagligen är bebisen som hittat ett favoställe att ligga o trycka på
    Jag är i vecka 38 o har haft så i några veckor nu.

Lycklig mamma till Leo 050315 o bebis i magen som föds 25 mars med snitt V. 38 nu.
  • meh

Ibland kan man få sådana fläckar som ömmar enormt, just beroende på att bebisen ligger och trycker mot en och samma punkt. Det kan också vara ngt ligament som håller på att sträckas ut, det kan göra rejält ont.
    Är också i v 29, men har sluppit några ömma punkter än så länge, förutom ligamenten och förvärkar

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • Zingo2

När jag väntade min son fick jag en sån fläck och den blev större och större. Tillslut fick jag träffa en läkare som kollade med ul och det var inga problem. Man har mycket nerver som kan hamna i kläm och som gör ont. Inte roligt men till slut gick det över.

• Lillekiz

Försvinner verkligen inte heller och om man liksom tar på magen över de stället så gör de svin ont!!!!!!! ibland när jag ligger ner och reser mig så känns de som om någon typ sticker mig med nått på magen sååå ont!! fråga oxå en läkare häromdagen som sa att de ej va någon fara...bara jobbigt att gå med de när de gör så ont :(

• Ally2

Det kan även vara ett meom som ömmar. Jag har ett sådant som vissa dagar känns ordentligt speciellt om barnet trycker på.

• IdaR

Jag har oxå kännt så!Just på eftermiddan och kvällen. Riktigt läskigt för de känns ju precis som ni säger som ett riktigt ömt blåmärke! Brevid naveln på mig, Min bm sa att de även kunde ha med magmusklerna att göra, som "särar" på sig. Och att endel kunde få som brock runt naveln oxå... De e mycke som händer me kroppen kan man ju säga!

Svar på tråden Känns som ett stort blåmärke på magen!!! Någon mer!?