• Grus grus

Hur i hela friden ska lillan se ut som påskgumma?

Jag var på BR, Brio och babyproffsen. INGEN hade en påskgummedräkt. Jag ville ju hitta en kvast, nån kjol med passande scarf till huvudet.
    Nu sitter jag här nollställd och undrar hur i hela friden jag ska hitta kärringkläder i storlek 86/92???? Hur ska hon se ut som påskgumma?

• Svar på tråden Hur i hela friden ska lillan se ut som påskgumma?
  • linjes

Man brukar väl ta vad man har hemma iaf har jag gjort det aldrig att jag skulle köpa en påskgummedräkt

Lång kjol med ev förkläde och en vanlig scarve funkar fint måla röda kinder o prickar på näsan..o ta fram piasavan

• InAbsentia

gammalt gardintyg + gummiband + nål o tråd = kjol.
    gammalt örngott = förkläde.
    mer gardintyg = scarf.

Billigt, pyssligt, och enkelt =)

• lillajag82

kjol, tröja, scarf, ett förkläde

måla kinder med rött läppstift o prickar med kajalpenna

jag är gravid och småbarnsmor
  • Suri

Man tager vad man haver! Så som de skriver ovan. Sjarletten på huvudet, de röda kinderna och fräknarna är det viktigaste.

• mogreta

På willys hade de sjalett och förkläde till små barn för typ 45kronor!

• Analoga
    Grus grus skrev 2008-03-16 14:52:38 följande:
    Jag var på BR, Brio och babyproffsen. INGEN hade en påskgummedräkt. Jag ville ju hitta en kvast, nån kjol med passande scarf till huvudet. Nu sitter jag här nollställd och undrar hur i hela friden jag ska hitta kärringkläder i storlek 86/92???? Hur ska hon se ut som påskgumma?
    Jag brukar bara ta ett "gammalt" förkläde och en sjalett till håret. Vanliga kläder under. Titta i dina gömmor eller fråga svärmor
Svar på tråden Hur i hela friden ska lillan se ut som påskgumma?