Högdalen-Rågsved-Hagsätra
Ni som bor där...hur trivs ni? Vilket av dessa områden är närmast dig/er?
Hyres eller BRF?
Skulle ni rekommendera andra att flytta dit?
Ni som bor där...hur trivs ni? Vilket av dessa områden är närmast dig/er?
Hyres eller BRF?
Skulle ni rekommendera andra att flytta dit?
Jag har bott i Högdalen (hyresrätt) och i Bandhagen (Brf) och neej jag skulle väl inte direkt rekommendera det....tyvärr.Rågsved och Hagsätra är värre! Men det beror ju också på vad/var man kommer ifrån,det finns ju sämre ställen.Men Rågsved NEJ!!!
Elaka tungor kallar ju Rågsved för "Drogsved" och Bandhagen för "Bandithagen". Ingen rök utan eld heter det ju. Har varit där mycket och det är väl egentligen ganska nedgånget och så. Jag skulle nog inte vilja bo där. Har inte heller bott där så jag kan tyvärr inte ge bättre info. Men något positivt kan ju vara iaf att bo man relativt nära t-banan är det ju bara att sätta sej på den och så är det raka vägen in till stan bara, det är ju bekvämt =)
Tackar för svaren!
Fler?
Gussangos: Du har glömt "Bögdalen". Jag inte bott i ovan nämnda områden, men jag har bott i Enskede-Årsta-Vantör och har läst lokaltidningen, haft vänner som beklagat sig (de som bott där, alltså) mm. Jag skulle aldrig flytta dit.
Skulle aldrig flytta dit! Är en av söderns ghettoområden.....
Jag har bott i Hagsätra och skulle absolut rekomendera folk att flytta dit. Jag ångrar att jag flyttade därifrån! Vi hade hyresrätt som sedan blev bostadsrätt.
Jag bodde i Rågsved i några år och jag är otroligt glad att jag inte gör det längre. Området är nergånget och väldigt oroligt. Vi hade inbrott i vår bil flera gånger, det brann i bilar och lägenheter hela tiden, våra bekanta och butikerna rånades och kriminella ungdomsgäng härjade.
Undvik det med alla medel!
Hagsätra är minst lika illa, Högdalen är något bättre (men fortfarande väldigt stökigt och nedgånget). Bandhagen är bäst av de tre.
Jag bor i Högdalen i BRF och trivs alldeles utmärkt. Bra centrum och nära till t-banan. Vi bor på den "lugna" delen av centrum.
Jag har inte märkt av nåt bus alls på de snart fyra år jag har bott här. Visst kan det kännas lite sunkigt ibland med alkisarna som hänger men så är det ju överallt där det finns ett Systembolag. Jag kan rekommendera folk att flytta till Högdalen.
Lite olika i era erfarenheter!
Panna82
Vilken del är det? Om man kommer ut från t-banan...har den i ryggen...går ni åt höger eller vänster då..?
ict: Till vänster.
Ok!
Gammal tråd men jag måste ändå svara.
Jag bor i Hagsätra sen 11 år tillbaka och trivs jättebra! Har bott nära centrum och nere vid badet.
Mamma bor i Högdalen mot Högdalens äldreboende och det är bra det med!
Skulle absolut rekommendera folk att flytta hit.
Nu ska vi visserligen flytta, men det är för att vi har köpt hus. Jepp. Kom hit bara! =)
Högdalen är bra, Rågsved och bandagen samt hagsätra är Big no no