• LuNo

När slutar man sitta i barnvagn?

Hej allesammans, när slutade era ungar sitta i barnvagn?
    Min 2 årig brukar vilja gå mycket istället för att sitta i vagnen.
    Han sitter gärna i vagnen när han säger till.

Jag började fundera när brukar man sluta med att låta ungen sitta i vagnen?
    Jag har sett stora ungar sitta i vagnen, då menar jag att de kan vara runt 5 år gamla..
    Det tycker jag är för gammalt... eller vad tycker ni?

Kanske 4 år?...

• Svar på tråden När slutar man sitta i barnvagn?
  • MrsQ

Tar alltid med mig vagnen när jag åker nånstans men det är för att jag åker kommunalt och han tröttnar lätt på långa resor.

Men den brukas inte så ofta nu. Är dock trevlig att ha när man ska ut på långpromenad.
    Han fyller 3 år snart.

• Me o Mike

Det är nog helt olika!! Min dryga 3-åring åker vagn ofta.. Ser ävne större barn som du beskrev som åker vagn.. Kan ju va bra att ha om man går längre rundor..
    Men om ni bara ska gå o handla typ så kan du väl låta vagnen va kvar hemma?

• Me o Mike

haha mena inte att min son är dryg! Såg ut som jag mena så!

• La Lola

Min dotter var 4 år.

//Gordon Ramsay är min idol
  • Majsan70

Vid 2 år har mina tre barn föredragit att gå i princip själva. Vid 3 år är vagnen helt borttagen.

• MARIA99

Mina har slutat runt 2- 2 1/2 år.

• Mammish

Min son som är 3 år har iofs aldrig varit speciellt förtjust i att åka vagn utan han går mycket hellre men sen han var iaf 2 år så har vi ALDRIG haft honom i vagn. Men det där är nog väldigt olika och upp till var o en att avgöra vilet som är bäst/lättast...

• MrsQ

Min syster som har en på 5 år brukar ta med en sulky om de ska en hel dag till Skansen t.ex och sen är det så otroligt bekvämt att packa saker i

• mamma till lilla skrutt

Vår dotter åkte väldigt lite vagn från ungefär 2 års ålder tills hon nästan var tre. Tog sällan med vagnen om vi skulle gå kortare än ett par kilometer. Vi tog bort vagnen helt innan hon fyllde 3.

• Veladis

Vi bor på landet och har ingen bil, så min stora tjej som är 4 år och 5 månader åker vagn ibland. Inte när det är bara hon och jag på stan elelr så, men till förskolan när vi har bråttom om mornarna och om jag har dubbelsulkyn med och hon blir trött efter att ha gått en bit (hon orkar gå 3-4 km ca).
    Lillebror på 22 månader vill helst gå själv, men får åka en del när vi är på väg någonstans och inte bara ska promenera. Dels pga trafiken, dels på grund av att man kanske har en tid att passa. Men så mycket som möjligt får han gå själv.

Generellt tycker jag dock att man inte stoppar en 3-4-åring i vagnen av ren slentrian... Det är bra och nyttigt att gå själv, men det är inte i alla situationer det funkar.

Svar på tråden När slutar man sitta i barnvagn?