var i bulgarien förra sommaren på jobb, det blev Sunny Beach, Golden Sands, Nessebar, Balchik och Albena. jag hade mest hört skit om landet och var ganska skeptisk men blev ganska positivt överaskad. Visst servicen är lite "öststatsaktig" men ni som är resvana kommer nog att klara det fint, man får ha lite humor, och rör man sig lite bort från de värsta turistgatorna så finns det ofta trevligt folk också.
maten är, som många påpekat, ganska tråkig mellan varven men det tycker jag verkar gälla för många charterresmål. jag som inte äter kött lyckades ändå få hyfsad mat mellan varven, rekommenderar varmt shopska sallad och aryan jogurtdricka.
tror att det finns potential för en riktigt trevlig semester för er. bulgarien är ett faktiskt ganska intressant land väldigt varierande folk och kultur, plus att stränderna är väldigt fina med mjuk sand och inte för mycket trängsel. uppfattade det som barnvänligt men försök se om ni kan få ett hotell som inte är för "ungdomsinriktat" (och jag skulle nog inte välja Sunny Beach). ska ni norr över kan det ju vara kul att åka in till Varna för lite mer stadskänsla och riktig (nåja) shopping, och tänka er att det var hit Dracula inseglat...