• Anonym

Är det värt att ha en fin frisyr när man är fet?

Jag funderar på att gå till frisören och klippa mig. Problemet är att jag är gravt fet, (håller på att gå ner) och jag tänker så lätt att "det spelar ingen roll hur jag ser ut så länge jag är fet". Men visst KAN man väl försöka verka attraktiv fast man är fet? Eller..?

• Svar på tråden Är det värt att ha en fin frisyr när man är fet?
  • Grannen

Va? Klart att man ska piffa sig oavsett hur man ser ut i kroppen om man tycker att det är kul att fixa med smink/hår!!!

• Barbabok

Jamen fet är väl inte = ful?
    Faktiskt så är inte smal=snygg. Och många gillar lite mer att ta i Du är inte attraktivare än den du försöker vara, så jag tycker att du ska gå till frissan, gör dig snygg och utstråla snygg!

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Alvi

Men menar du allvar?!?

Jag vet många stora tjejer som är fantastiskt söta i ansiktet och utöver det har fina kläder och fint hår, och sminkar sig fint. Det gör massor, vare sig man är stor eller liten.

Klart du ska fixa håret!

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Barbabok
    wero73 skrev 2008-03-16 17:22:07 följande:
    Jamen fet är väl inte = ful?Faktiskt så är inte smal=snygg. Och många gillar lite mer att ta i Du är inte attraktivare än den du försöker vara, så jag tycker att du ska gå till frissan, gör dig snygg och utstråla snygg!
    Menar förstås smal per automatik=snygg
    Klart man kan vara smal och snygg okså
    Det är i motvind som drakarna flyger
  • Anonym

åh, tack tack för era svar! Jag får väldigt lätt för mig att det inte är någon idé, så det är jätteskönt att läsa era svar

• Spartacus

vilken fråga!!

självklart är det "värt" att ta hand om sig själv fastän man är överviktig!

tänker du inte på att det finns dom som tycker att det är vackert med rundare människor, ska dom bara få titta på kurvor i mukisar och stripigt hår?

det ltåer som du behöver en rejäl självförtroende-booster, och kanske kan frisören hjälpa dig en liten bit på vägen... gå sedan på salong och köp dig fina kläder som passar just DIN kropp...

kanske har du då heller inte lika höga krav på din viktnedgång?

• Anonym

Öhh vad tycker du själv? Feta som du ser på stan och så, går alla med ofixade frisyrer bara för att dom är feta? Så nää, fixa din frisyr du!

• Grannen
    Svar på #3
    Ja jag är smal och känner mig som ett vrak utan smink!
  • Anonym

jag vet ju att ni har rätt, det är bara så svårt att övertyga sig själv ibland! Jag vill krama er alla

Svar på tråden Är det värt att ha en fin frisyr när man är fet?