När kunde era barn rita runda ringar?
Och sådant istället för bara klotter?
Och sådant istället för bara klotter?
Oops minns inte , ska de kunna det .när?
Min son började rita lite innan han blev 1 år och han ritade sånt nästan direkt. Så ungefär vid 1, lite över kanske.
Okej :) Jag menar sådana som bara är en ring, inte flera efter varandra utan att lyfta pennan :)
Runt året när hon började intressera sig för att rita.
Neko: Ja, det menade jag med. Han var helt inne på hjärtan, så det var det han försökte rita. Sen blev dom väl kanske inte alltid så runda...
Aww :)
Vilka pennor/kritor kan ni rekommendera att jag låter min son pröva (han är 11månader). Vill ju inte att han ska sticka ut ögonen på sig själv eller stoppa något i munnen som är giftigt...
han var var runt 2 år tror jag. när vi var till bvc vid 2,5 år så frågade de om han hade börjat göra det..
daz- jag tycker det funkar bra med tjocka, vanliga färgkritor.
när hon va 1 år.
men ts: menar du inte när de typ började rita nåt som är början till t ex huvudfoting?
menar ni verkligen att era barn gjorde det redan när de var ett? det är väldigt väldigt tidigt .
2 år ungefär
Alicia var nog 2 år ca då. Riktiga huvudfotingar vid nyss fyllda 3 år & med detaljer ett halvår efter det.
Petronella var nog 3 år när hon gjorde ringar & huvudfotingar ett par månader innan 4 års dagen
Huvufotingar är ju nåt helt annat, det gjorde sonen straxt efter 2 år.
Han har ju alltid haft ett intresse för att rita och måla men för min del spelar dte ingen roll om han är tidig eller inte. Alla barn lär sej ju att rita, mer eller mindre. Tycker bara det är roligt att han är kreativ.
Min dotter blir 2 år 6 april för ca 3 veckor sedan började hon rita cirklar förut var det bara massa streck.