Nagon mer som haft 8 MF eller fler?
och som fortfarande inte har gett upp?
och som fortfarande inte har gett upp?
Jag har haft 8 MF
Det gör mig ont om dig.
Försöker du än?
ja, vi tänker inte ge upp, jag är gravid igen, fortfarande tidigt, men för ett par dagar sedan såg vi i alla fall ett pickande hjärta på vul, så jag hoppas det kanske går denna gången.
WOW maste varit helt fantastiskt!
Har man kommit fram till varför du haft dina tidigare MF?
Haller tummarna för dig att allt gar bra!
Nej vi har inte hittat några fel, själv då?
Vad har du fått prova?
Vi prover med prednisolon (kortison) denna gången.
De kollade hormonvärdena och om min ÄL är som den ska.
Allt ok.
De gjorde ett Kromosomtest ocksa. Där visade det sig att jag har 2 mutationer pa 2 Kromosomer och att de i förbindning med varandra gör att min kropp inte kan behalla Folsyran.
Jag har extrem brist pa Folsyra och eftersom den är sa otroligt viktig just under de första 4-7 veckorna kan det vara utav den anledningen jag haft mina MF.
Nu har jag tagit Folsyra 5 mg i 4 manaders tid men har inte blivit gravid igen. Inte vad jag vet iallafall.
Det test som aterstar är ett spermiogram.
Hej!
Kollade runt lite här i trådarna
Hör egentligen inte hemma i denna kategorin ( upprepade missfall)
men har sett en del som har fått reda på att orsaken till deras upprepade missfall är att de har haft ett förhöjt TNF-alfa värde.
Det kan man ha om man har tex en autoimmun sjukdom. Tex reumatism,struma,psoriasis m.fl.
Det kollas genom blodprov.
Man kan googla tex och leta upp alla olika autoimmuna sjukdomar.
Du kan hitta många trådar om detta genom "sök inlägg"
Och har även hittat nåt på internet:
www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/artic...
De som har förhöjt TNF-alfa får trombyl vid sina graviditeter.
Hoppas detta kan vara till någon hjälp
makima
makima:
min läkare säger att det kvittar vad för svar man får på TNF-alfa eftersom man inte vet hur man ska tolka svaret.
Därför ville han inte kolla det.
Lycklig med grodd:
Ska ni göra sperma-analys?
Hej hej
Jag har haft 12 MF och kämpar vidare! MF utredningen visar ingen fel på oss, har provat prednisolon trombyl folsyra ingentig hjälpte. Har inte testat TNF-alfa.
Ja, det kanske det heter pa svenska... Spermiogram säger vi här i Tyskland (där jag bor).
Jo, det är det testet som aterstar, sa vitt vi vet nu.
Det ville dom inte kolla på oss
Varför inte???!!
Jag är visserligen privatförsäkrad, men vad jag vet är det ju ett av de test de gör först!!
Det är ju ocksa för att se om ditt slidsekret tar död pa spermierna.
Här finns en till som haft ett gäng mf.. Närmare bestämt 9 st.. Och jag vill inte ha fler.. Har även 3 barn..
Med sista barnet fick jag äta Levaxin och då gick det vägen.. Hade haft 3 st mf innan.. Började på utredning och fick då konstaterat att det var några värden som inte var riktigt bra..
Plussade nu igen för en månad sedan och fick nu åter igen mf.. Trots att värdena var ok enligt normerna..
VAD SJUTTON SKA JAG TA MIG TILL??? Vill inte mer ju.. Jag vet ju att kroppen kan fixa det men tydligen så finns det ändå nåt som inte står rätt till i 3 av 4 graviditeter..