• BejbyBoo

Blivit gravid direkt efter pillerstopp - hur lång tid tog det?

Ja, som rubriken lyder - du som hann bli gravid innan du fick någon mens efter att du slutat med p-piller, hur lång tid efter pillerstoppet blev du gravid?
    Jag antar att det kan variera kraftigt, men är nyfiken på hur det varit för er som är i den sitsen.

Google är till för att användas!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-17 17:02
    Ni som blivit gravida direkt, har ni kännt av ägglossningen också, eller kom det som en total överraskning att det tagit sig?!
  • Svar på tråden Blivit gravid direkt efter pillerstopp - hur lång tid tog det?
  • Nonstop

Jag blev gravid direkt efter att jag slutade med p-piller. Jag fick aldrig någon mens emellan. Jag hade hört att man kunde ha svårt att bli gravid det första året. Uppenbarligen så stämde inte det på mig

• mimmelie

Jag blev också gravid direkt, 3,5 veckor efter stoppet så plussade jag!
    Hade också hört att det kan ta ett tag innan man blir gravid, men inte för min del i alla fall.
    Bör kanske tillägga att jag har lätt att bli gravid, första gången blev jag gravid när jag var sen med endast ett piller på kartan.

• AnnaU

Med första barnet åt jag minipiller under min sista mens och slutade äta dem sista mensdagen. Sedan blev jag gravid efter ungefär en vecka. Hade också trott att det skulle ta längre tid men hade tur

• Skärtuss

Jag blev gravid två månader efter pillerstopp. Inväntade en mens innan vi började försöka. Hann få en mens till sen var jag gravid. Hade ätit Mercilon i över 10 år.

• auti

Jag slutade att äta piller mitt i en karta. Jag hann aldrig få mens och fyra veckor senare testade jag positivt. De sa att det kunde dröja några år när man gått på piller så länge men det tog ju endast två veckor...

Denna gången hade jag kopparspiral. Jag hann få mensen en gång (då jag redan haft ägglossning) och blev sedan gravid på en gång.

• silavs

vill bara skriva att det är en myt att det skulle ta längre tid at bli gravid efter man slutat med sina p-piller.

inte för att någon här kanske påstår det men vill bara säga det=)

kollade på "malou efter tio" för nåra veckor sedan och då satt det en överläkare där och slog hål på alla grav-myter!!!

va väldigt intressant!!

• Hallonsocka

Trodde att vi skulle bli gravid ngn gång kring nästa höst/vinter. Men icket. Slutade med pillren i nov, funderade på vart tusan mensen var kring dec och plussade då. Vart vähäldigt förvånad!
    Dessutom försökte vi inte heller (pricka in äl osv), utan det blev bara, (kanske därför jag har haft så otroligt svårt att förstå att jag är gravid).

• BejbyBoo

Vad roligt att höra allas berättelser!
    Jag vet att jag själv är extra fertil direkt efter pillerstopp, men kommer inte riktigt ihåg hur snabbt det gått...

Någon mer som har erfarenhet av det här?

Google är till för att användas!
  • Joje

Jag blev gravid 2 månader efter pillerstoppet (en piller och en vanlig mens) på första försöket!

Vet inte om jag är extra fertil efter pillerstopp, vi testade och det funkade på en gång. Sedan blev jag gravid 6 månader efter förlossningen, också på första försöket.

• Tundra

Jag blev gravid direkt, hann inte ens ha en "vanlig" blödning, så säg knappt två veckor... superfertilt alltså direkt efter!

Svar på tråden Blivit gravid direkt efter pillerstopp - hur lång tid tog det?