• Anonym (Njut)

Varför rek alltid att hon kommer först?

Många killar verkar ha kravet på sig att tillfredsställa sin tjej först innan han själv tillåts komma. Även i sexspalter så kommer de alltid med tips hur han ska lösa detta. Varför är det så självklart att sexakten är över när killen har fått sin orgasm, resten av hans kropp går ju faktiskt fortfarande att använda? Tänk vad många grabbar som skäms för att det gått för snabbt och vad många otillfredsställda tjejer som genast tänker; "Nåja, bättre lycka nästa gång kanske, vilken klåpare." (När det har gått för tjejen däremot så förväntas hon ALLTID vilja fortsätta, det är nog ytterst sällan en brud stönar till och rullar bort med orden; "Förlåt, jag kunde inte hålla mig längre".) Det blir en onödig press på båda, killen har svårt att hålla sig och tjejen känner att hon måste skynda sig så han får släppa loss. Stressa inte, njut och låt det ta den tid det tar - det är ingen tävlig om vem som kommer först!

• Svar på tråden Varför rek alltid att hon kommer först?
  • Anonym

Ibland kommer han först, ibland jag, ibland kommre jag inte alls, men vi stressar aldrig! Om han kommer först och jag inte kommit och fortfarande är kåt, brukar han ta hand om det efteråt.

• Neko

Mm jag tycker det är lite mysko. Hos oss försöker vi göra så att jag kommer sist eftersom jag har svårt att fortsätta efteråt medan sambon inte har det :P

• Anonym (Njut)

Fler kommentarer till detta? Jag tycker att "turordnings-normen" borde ifrågasättas mer för den sätter onödig press på båda parter.

• Neko

Mm men det är väl samma personer som tror att alla killar får orgasm för snabbt och alla tjejer kan komma flera gånger som tycker så...

• Anonym (rut)

efter att jag har kommit brukar jag faktiskt tappa lusten ett tag... känner mig INTE ALLS sugen på att suga, sliska eller sexa då... har jag känt mig ohämmad sekunden innan så känner jag bara inte alls för sex efter orgasmen

å han känner samma när han kommit! så vi försöker tajma någorlunda, men bäst är det om jag kommer först trots allt, för jag återhämtar mig ganska fort

• Anonym (olika)

För det mesta kommer vi precis samtidigt. Annars kommer jag ofta först för jag fortsätter oftast gärna efteråt (och kommer fler gånger, något han inte kan). Både han och jag gillar den ordningen, ofta kommer han av att se mig komma.

Vissa gånger kommer jag först, andra han först, ibland bara jag eller han. Vi ser ingen press på nån av oss att komma i någon ordning, däremot brukar han bli besviken för att han kommer så han inte kan fortsätta.

• Anonym (fcuk)

Min fru kan komma många gånger. Hon brukar få flera orgasmer innan jag kommer. Sedan kan hon trycka sig till en orgasm till efter att jag kommit om hon rider mig innan jag kanske slaknar. Ibland slaknar jag inte och då kan vi köra vidare och jag kommer en gång till.

• Dorian Ertymexx

Anonym (Njut) skrev 2008-03-17 01:03:38 följande:

Många killar verkar ha kravet på sig att tillfredsställa sin tjej först innan han själv tillåts komma. Även i sexspalter så kommer de alltid med tips hur han ska lösa detta. Varför är det så självklart att sexakten är över när killen har fått sin orgasm, resten av hans kropp går ju faktiskt fortfarande att använda? Tänk vad många grabbar som skäms för att det gått för snabbt och vad många otillfredsställda tjejer som genast tänker; "Nåja, bättre lycka nästa gång kanske, vilken klåpare." (När det har gått för tjejen däremot så förväntas hon ALLTID vilja fortsätta, det är nog ytterst sällan en brud stönar till och rullar bort med orden; "Förlåt, jag kunde inte hålla mig längre".) Det blir en onödig press på båda, killen har svårt att hålla sig och tjejen känner att hon måste skynda sig så han får släppa loss. Stressa inte, njut och låt det ta den tid det tar - det är ingen tävlig om vem som kommer först!
    För att ofta slaknar mannen efter att han kommer. Och då kommer hon inte alls.

Inte alltid så, förstås, men ofta nog.
  • Anonym (*ler*)

Kanske för att så många tjejer upplevt att mannen ger blanka fan i tjejen när han väl kommit

• ulrikasofie

Dorian Ertymexx skrev 2008-03-17 15:27:34 följande:

Anonym (Njut) skrev 2008-03-17 01:03:38 följande:
    För att ofta slaknar mannen efter att han kommer. Och då kommer hon inte alls.Inte alltid så, förstås, men ofta nog.
    Meen? Kan inte hon komma för att han slaknar? han kan väl göra annat för att hon ska få orgasm än att använda kuken?
Svar på tråden Varför rek alltid att hon kommer först?