• dj zap

Vad Har Era Barn I Normal Krops Temperatur?

Jag undrar vad era barn har i normal krops temperatur?

Våran minsta har haft 37,4 imprinsip hela tiden sen jag ville titta första gången. Hon är 3.5 månad.
    Hennes syster som är 2,5 år ligger mellan 36,9-37,2

Jag börjar bli lite orolig nu.
    I förre går tempade jag henne och då visar tempern 37,6 och en direkt temp efter att den vart färdig med någon sekunds mellan rum 37,8
    Och vi ansåg att hon inte ens var varm...

Börjar undra om det är fel på våra tempar här hemma nu oxå...
  • Svar på tråden Vad Har Era Barn I Normal Krops Temperatur?
  • gavagai

Vad använder du för sorts termometer? Olika sorter är ju olika pålitliga. Sedan kan väl små barns temperatur variera rätt rejält också i och för sig, utan att det har någon direkt betydelse. Ett spädbarn med 37,8 är nog ganska normalt (även om de har lägra i vanliga fall).

• dj zap
    Variation vet jag inte mycke om då våran stora legat runt 36,9-37,2 in normal krops temp ända sedan hon föddes.

Jag har 2 olika tempar. En som man har under armen/ändtarmen. Den piper inte.
    Den andra är den dyrare sorten undertunga/ändtarmen. Denna piper när den är färdig.

Jag har provat med båda och de är snar lika ca. 0,2 grader i mellan.
    Då när de skilde 0,2 grader hade jag bara den som piper.
  • Älskade Ängel
    gavagai skrev 2008-03-17 08:19:42 följande:
    Vad använder du för sorts termometer? Olika sorter är ju olika pålitliga. Sedan kan väl små barns temperatur variera rätt rejält också i och för sig, utan att det har någon direkt betydelse. Ett spädbarn med 37,8 är nog ganska normalt (även om de har lägra i vanliga fall).
    Som det står ovan så mäster säkert olika termometrar lite olika.
    Et ttips är ju att tempa sig själv och se hur din temp ligger,
    så har du ju iaf nåt att gå efter.
    Vi har en panntermometer som brukar visa 36,4 på sonen och dessamma på mej
    (är man låg tempare så är man).
    ~* Stolt mamma till Sebastian född 071202 *~
  • dj zap
    Stora tjejen har en temp som är som min. Men pappa vet jag inte då han aldrig velat tempa sig.

Så jag vill järna se hur en normal temp kan vara på andra barn oxå.
  • MissXXX

min 1 åring brukar ha 36 komma nånting... Så är det strax över 37 är det feber på henne..

• Strawbaby

Vår son har haft mellan 37.5-37.7 hela tiden sedan han föddes (Han är 5 ½ månad nu). På BB kollade de tempen hela tiden på honom för de trodde att han hade feber, men han har bara väldigt hög temp jämt.

så kring 38 grader är feber för honom, och det märks också eftersom han då blir slöare och varmare.

• dj zap
    Strawbaby skrev 2008-03-17 09:55:55 följande:
    Vår son har haft mellan 37.5-37.7 hela tiden sedan han föddes (Han är 5 ½ månad nu). På BB kollade de tempen hela tiden på honom för de trodde att han hade feber, men han har bara väldigt hög temp jämt. så kring 38 grader är feber för honom, och det märks också eftersom han då blir slöare och varmare.
    Ja de låter ju lite som våran lilla tjej här hemma.
    För hon är ju pig om man sejer så när hon väl är vaken. Hon är glad skratar och jolrar. När vi känner på henne tycjer vi inte att hon är varm.
    Har haft koll på henne varje dag sen jag såg dom temparna på henne.
    Men när jag ser vad din lilla pojk har börjar jag känna mig lite lugnare Glad
  • shaina

min son har 37.5 som kroppstemp. och har haft det sen han föddes.. =D
    Han är en liten svetttbebis=P
    En vänninas dotter har närmare 38 som kroppstemp.
    Så antar att det är väldigt olika..

• Strawbaby

Det kanske inte är så vanligt med hög temp för jämnan men det är nog inte farligt alls. Vissa har ju också väldigt låg temp. På BVC har det inte sagt att det är något problem alls.

dj zap skrev 2008-03-17 10:00:41 följande:

Ja de låter ju lite som våran lilla tjej här hemma.För hon är ju pig om man sejer så när hon väl är vaken. Hon är glad skratar och jolrar. När vi känner på henne tycjer vi inte att hon är varm.Har haft koll på henne varje dag sen jag såg dom temparna på henne.Men när jag ser vad din lilla pojk har börjar jag känna mig lite lugnare
Svar på tråden Vad Har Era Barn I Normal Krops Temperatur?