Riktiga dricksglas för barnhänder?
Hallå!
Kan någon hjälpa mig? Jag letar efter små små dricksglas i riktigt glas, har letat i affärer och på nätet men inte hittat något. Har någon nåt tips?
Hallå!
Kan någon hjälpa mig? Jag letar efter små små dricksglas i riktigt glas, har letat i affärer och på nätet men inte hittat något. Har någon nåt tips?
Våra barn dricker ur whiskeyglas
Perfekt storlek både på höjden och runt om
Vi köper våra på IKEA 6st för 9kr lagom stora och så gör det inget om dom går sönder
Våran dotter dricker också ut whiskeyglas eller snapsglas
Och så har vi köpt såna här:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60081734
Jag har köpt små dricksglas i glas med Nalle Puh motiv på Överskottsbolaget 3 pack för 25:-, fanns även med musse pigg motiv. Och så har jag köpt med Pippi Långstrump motiv på Åhlens för 25:- st.
De är perfekta för min 3 åring.
Jag försöker VERKLIGEN berätta att vår äldsta drack ur ett snapsglas, modell shotglas, när han började dricka ur riktiga glas....!! Undrar om det funkar nu.... =)
Massor tips, men jag har sett på en montessoriförskola att de hade liksom små duracellglas i strl. mini typ. Jag har bara hittat små glas som är alldeles för vida! Ska kanske säga att min dotter bara är 15 månader.
vad tror ni?
Tycker de små glasen i olika pastell färger från rice är super fina. Såg dem första gången på Julias vita hemblogg. Sedan har jag sett små genomskinliga på Åhlens.
Det finns små duracellglas på Åhléns. Dem använder vii bland. Greppvänliga för små händer!
Då sticker jag till åhlens imorgon och kollar 1000 tack alla!