• Alkmene

Riktiga dricksglas för barnhänder?

Hallå!
    Kan någon hjälpa mig? Jag letar efter små små dricksglas i riktigt glas, har letat i affärer och på nätet men inte hittat något. Har någon nåt tips?

• Svar på tråden Riktiga dricksglas för barnhänder?
  • Novus

Våra barn dricker ur whiskeyglas Perfekt storlek både på höjden och runt om

• Belzon

Vi köper våra på IKEA 6st för 9kr lagom stora och så gör det inget om dom går sönder

• Sara och Maja

Jag har köpt små dricksglas i glas med Nalle Puh motiv på Överskottsbolaget 3 pack för 25:-, fanns även med musse pigg motiv. Och så har jag köpt med Pippi Långstrump motiv på Åhlens för 25:- st.
    De är perfekta för min 3 åring.

• Buttelina
    atelli skrev 2008-03-17 09:43:49 följande:
    atelli skrev 2008-03-17 09:45:39 följande:
    hhmm, något du vill säga
    Belzon skrev 2008-03-17 09:45:29 följande:
    Vi köper våra på IKEA 6st för 9kr lagom stora och så gör det inget om dom går sönder
    dom är superbra, dom klassiska saftglasen billiga och bra
  • atelli

Jag försöker VERKLIGEN berätta att vår äldsta drack ur ett snapsglas, modell shotglas, när han började dricka ur riktiga glas....!! Undrar om det funkar nu....  =)

• Alkmene

Massor tips, men jag har sett på en montessoriförskola att de hade liksom små duracellglas i strl. mini typ. Jag har bara hittat små glas som är alldeles för vida! Ska kanske säga att min dotter bara är 15 månader.
    vad tror ni?

• Buttelina
    atelli skrev 2008-03-17 09:49:57 följande:
    Jag försöker VERKLIGEN berätta att vår äldsta drack ur ett snapsglas, modell shotglas, när han började dricka ur riktiga glas....!! Undrar om det funkar nu....  =)
    Inte så lätt alltid ja, det gjorde min dotter också, snapsglas funkade bra..
  • stompanr1

Tycker de små glasen i olika pastell färger från rice är super fina. Såg dem första gången på Julias vita hemblogg. Sedan har jag sett små genomskinliga på Åhlens.

• sorba

Det finns små duracellglas på Åhléns. Dem använder vii bland. Greppvänliga för små händer!

• Piipen
    sorba skrev 2008-03-17 15:24:33 följande:
    Det finns små duracellglas på Åhléns. Dem använder vii bland. Greppvänliga för små händer!
    förlåt ot men heter det inte "Duralex" ? Är inte duracell ett batteri??
  • sorba
    Piipen skrev 2008-03-17 15:27:31 följande:
    förlåt ot men heter det inte "Duralex" ? Är inte duracell ett batteri??
    Ha, ha. Jag skyller på graviditetshormoner. Du har rätt så klart Hemlis
  • maruttan
    Februarii skrev 2008-03-17 09:46:53 följande:
    Våran dotter dricker också ut whiskeyglas eller snapsglas Och så har vi köpt såna här:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60081734
    Precis de glasen har vi oxå och de är perfekta barnglas. Lite mindre och lite tjockare glas så de tål att åka i golvet utan att gå sönder!
    Filip 051113 & BF 080818
  • Alkmene

Då sticker jag till åhlens imorgon och kollar 1000 tack alla!

Svar på tråden Riktiga dricksglas för barnhänder?