• Flisis

Påsk present till dagisfröknarna

Ger ni det och vad isf?Hade gärna visat min uppskattning och gett dem något men kan inte komma på vad och något passande. Biobiljetter tänkte jag först men tar gärna emot tips

• Svar på tråden Påsk present till dagisfröknarna
  • vivianne

Ge dem ett stort påskägg fullt med smågodis att ha i fikarummet!

Vi ger inte påskpresenter till dagispersonalen. De får julklappar och något litet till sommaren.

• Flisis

När stora tjejen gick på dagis blev det precis som du skrev oftast sommar och julpresent. Men nu när den lilla tjejen nyligen börjat hade jag gärna velat visa min uppskattning och hur otroligt nöjda vi är genom att ge något litet!

• gambia90

jättegulligt! Jag skulle ha blivit jätteglad ;)
    Själv fick jag presenter av en del föräldrar innan jag gick på mammaledighet ;)

Några tips:
    biobiljetter
    påskägg med godis
    flaska vin
    blomma

• Linastrumpan

Jag gav alla ett jättestort påskägg fyllt med godis idag. Dottern och jag smög in det i fikarummet i morse och det var mycket uppskattat

• Tant T

En undran, är detta något som förväntas av oss föräldrar?! Vår tjej började på dagis i januari och jag har inte tänkt tanken att köpa något till personalen, de får väl lön som alla andra som jobbar (även om det inte är särskilt mycket...). Men det kanske förväntas att man köper något vid vissa tillfällen? Eller? Gör alla så?

• Mrs Ray

Håller med tant T. Är det meningen att varje familj ska ge personalen en present. Vid påsk! herregud, kanske en julklapp då, men vid påsk - ska det vara midsommarpresent också då?

Sonen börjar inte på dagis förrän i höst, så jag vet inte hur det fungerar, men jag tycker att det låter lite överdrivet. Förväntar sig personalen detta?

• Suri

Klart att vi inte förväntar oss det. Tro mej, det är vanligare att man inte får något... Men guuud vad glad vi skulle bli för ett påskägg fullt med Godis!!
    Kostar så lite och betyder så mycket. Jättegulligt tänkt av dig.

Jag brukar också ge mina egna barns fröknar ngt litet ibland. En gång fick de en burk med gods i som vi skrivit "frökenmedusin" på. Flört

• gambia90

OBS! tillägger att det är inget som någon pedagog förväntar sig men precis som alla andra människor så blir man ju glad av att få uppskattning och presenter ;)

• Tant T

Får man öht som kommunanställd ta emot presenter av sina avnämare? Nån som vet? Det får man inte som statligt anställd i alla fall...

• ByggareBob

Jag har fixa ett påskägg fyllt med godis till fröknarna, för att visa min uppskattning. Vi är såå nöjda med dagiset!!!

• mammatillpojkar

vi ger bara till jul å sommaren, inget som personalen förväntar sej men det uppskattas!

• Flisis

Det blev ett stort ägg med massor av godis och personalen blev sååå glada Jag känner inte att jag måste ge bort något vid påsk men som jag skrev är dottern ny på dagiset och jag vill visa min uppskattning och hur otroligt nöjda vi är med allt de gör för vår lilla tjej.

Svar på tråden Påsk present till dagisfröknarna