• Anonym (hypo.)

Hjärtat "hoppar" jätteofta

Jaaa jag kanske är hisspig och knäpp, men jag börjar bli orolig för att mitt hjärta "hoppar" till allt oftare. Jätteobehagligt, det är som att man tappar luften en 100dels sekund och så riktigt känner jag hur det hoppar. Ska jag beställa tid hos Fonus eller ska jag sluta hisspa? :P

• Svar på tråden Hjärtat "hoppar" jätteofta
  • Anonym

Är du gravid? För isåfall är det nog hjärtklappning, somjag gissar på isåfall. Brukar också ha så ibland. Prata med din BM!

• Anonym (?)

Beställ tid hos doktorn istället! Så du får bli lugn o sluta fundera. Jag skulle då ha kollat det.

Lycka till!

• Lilla näktergal

Sluta hisspa! Det som händer är vanligt! Jag har det emellanåt och under början på min graviditet hade jag det flera ggr i minuten! Det var obehagligt som fan.

Det som händer är följande: (jag förklarar så gott jag kan) Det finns en sinusknuta som styr hjärtslagen, den skickar impulser till hjärtat att nu ska det slå. Ibland skickar den inga impulser och resten av hjärtat ser till att det blir ett slag. Detta känns extra hårt och ibland känns det som ett dubbelslag. Tror du att du fattade? Det kanske inte är helt medicinskt rätt beskrivit men ungefär så.

• glowbyjlo

så hade jag också det jättemkt när jag var gravid...hela tiden..extraslag på extraslag...är helt normalt ....brukar oftast inte vara något farligt. Är du gravid?

• Rigmor Mortis

Så gör mitt också ibland, oftare när jag var gravid. Obehagligt men inte farligt.

• Anonym (hypo.)

Jaha.. så nu har jag ännu ett grav.tecken och jag tror inte att jag är gravid. Jesus christ... Fick iaf mens idag (aningen tidig och lite av störtflod) så jag bord einte vara gravid. Tack för era svar! ska jag börja hisspa för graviditet nu istället? :P

• Anonym (hypo.)

Vad kan hjärtklappning bero på då, förutom graviditet? På senaste har jag haft problem med sömnen, svårt att somna och drömmer jättemkt!!

• Anonym (hypo.)

puuuff

• hannelelle

jag har alltid så, gravid eller inte! har haft det sen tonåren.

har gjort alla möjliga tester, EKG osv, bara för att jag kände mig orolig men det är helt ofarligt med dubbelslag. om du känner dig orolig så tycker jag du ska kontakta din vc/läkare.

vet att det är sjukt obehagligt men man vänjer sig, jag brukar "hosta" till lite när hjärtat hoppar, tycker det brukar hjälpa fast det är nog mest i mitt huvud

• glowbyjlo

Anonym (hypo.) skrev 2008-03-17 12:35:39 följande:

Vad kan hjärtklappning bero på då, förutom graviditet? På senaste har jag haft problem med sömnen, svårt att somna och drömmer jättemkt!!
    Det kan bero på många saker..tex en graviditet som i ditt fall är uteslutet*ler* det kan bero på ångest, stress, sömnbrist eller så är det bara så enkelt att vissa hjärtan har en benägenhet för arytmier av olika slag..men dom flesta är ofarliga....om dock obehagliga
Svar på tråden Hjärtat "hoppar" jätteofta