• Anonym

Han tycker att jag är motbjudande

Jag och min sambo fick barn för 4 månader sedan.
    Innan vi fick barn så hade vi sex regelbundet. Inte jättemycket men 1-2 gånger i veckan. Det var alltid jag som fick ta initiativet för han sa att han inte ville ha ett nej av mig. Jag vet inte varför för jag gillar sex och skulle aldrig säga nej till honom. Han är försiktig helt enkelt.
    Han sa aldrig nej till sex utan verkade uppskatta allt jag gjorde på honom men gjorde inte något på mig om jag inte bad honom att göra något särskilt.

Nu efter att vårt barn föddes så är han så ointresserad av mig. Han tar aldrig i mig utan är som en docka när jag vill kramas och vara nära.
    Jag känner mig så ful och oattraktiv.
    Jag försöker göra mig fin och är noga med att lukta gott.

Igår när jag ville kramas så sa han att han tycker att jag är motbjudande för jag luktar gammal sur mjölk och att jag är så annorlunda i kroppen mot innan.

Jag ammar vårt barn och använder amningsinlägg, byter bh och tröjor så fort det läckt mjölk.
    Att jag är annorlunda i kroppen kan jag inte hjälpa.

Jag blev så ledsen.

Finns det någon annan här som inte fått ha närhet med sin kille när ni fött barn?

Och någon kille... svar gärna på om ni tyckt att era tjejer varit motbjudande efteråt?

• Svar på tråden Han tycker att jag är motbjudande
  • cruZZe

1. Din man är antingen lite felskruvad eller bara extremt klantig på att uttrycka sig.

2. Nej jag har aldrig tyckt min fru är motbjudande, mer eller mindre erotisk är vi dock alla av och till

• mariahammarberg

tycer verkligen att han verkar omogen som säger till en relativt nyförlöst kvinna att hon är motbjudande.
    En person man älskar och bildat familj med borde inte kunna vara motbjudande. Sancka om fel ordval!

Om han inte gillar mjölklukten och kroppen finns ng inte så mkt att göra än:
    1 -prata och fråga om det vrkligen är så illa eller om han hade en riktigt dålig dag när ni pratade om det.
    2 - acceptera läget som det är så länge du ammar och vänta tills du slutat.

• Anonym (kris?)

Men man måste också komma ihåg att män ofta hamnar i "kris" när första barnet kommer. Men självklart är det okänsligt att säga så! Förmodligen handlar det inte ens om dig utan någon slags kris som han går igenom. Jag känner ju inte er alls så det är ju egentligen svårt att uttala sig.. men jag tror kanske att ni behöver tala ut.

• Anonym

Jag har ett sådant behov av att vara nära honom men nu kommer jag inte våga det mer.
    Vad gör man då?
    Vill inte ens titta på mig själv och går hela tiden och känner efter hur jag luktar.

• Anonym

Lider med dig TS! Men jag tror att många män har svårt att se på sin kvinna som "älskarinna" en tid efter förlossningen och bara som mamma. Dessutom tappar ju brösten lite av sin sexuella tjusning eftersom de är mest förknippade med mat till barnet. Fråga honom lite mer ingående vad han menar och berätta hur sårad du blev utav det han sa. Han kanske menar bara just det, att han har svårt nu att se dig som ngt annat än mamma. Vad gäller kroppen så kommer du ju med tiden komma iform igen. Jag tycker han uttryckt sig idiotiskt och okänsligt, men killar kan vara lite brutala har jag märkt. Ge det tid. Jag tycker att du ska hålla huvudet högt och inte låta dig nedslås av hans kommentar. Du är fantastisk som satt ett barn till världen! Finns inget kvinnligare! Visa dig trygg och självsäker, fortsätt göra dig fin men ta inga initiativ till sex. Självsäkerhet och lite kylighet mot partnern kan väcka hans intresse igen!

• Anonym (???)

Jag hade fan gett honom en höger.
    Ett otroligt klantingt sätt att uttrycka sig på!
    Be honom tänka efter lite för fan...
    Det är såna kommentarer som ger karlar i allmänhet dåligt rykte.
    STÅ PÅ DIG!

• Kimma72

Samma här, han hade fått en flat lusing rätt i ansiktet om han varit min karl.
    Inte fan säger man väl så, respektlöst!

• Anonym (676)

Låter ju som att han är bög?

• Marri82

Fyyy så elakt. förstår att du blev ledsen och sårad. tycker det var elakt sagt. oerhört korkat att säga en sån sak...

• En lyckans tår i månens sken

Vad arg och ledsen jag hade blivit om min sambo sagt något sådant. Att vara lite "sliten" efter en graviditet är ju helt normalt..
    det hör ju till.

Be honom sätta sig ner brevid dig och så förklarar du utifrån dig själv hur du känner om det han sa? .. och att det
    FAKTISKT är otroligt elakt att säga något sådant till någon,
    Speciellt om det är ens livskamrat!

Du är toppen TS i vilket fall som helst,
    stå på dig!!

• RiaRa

Det var verkligen inte snällt sagt, brist på respekt. 

Fattar han inte att det är otroligt sårande att bli avvisad på det sättet. En sådan kommentar biter sig fast och sticker upp sin fula nuna titt som tätt. Den har också gjort dig osäker om du verkligen doftar mjölk. Jag säger doftar, ts. För jag tror verkligen inte du luktar sur mjölk.
    Sätt dig ner och prata med honom, tala om hur sårande det kändes att få en sådan kommentar av dem man älskar och fött ett barn åt.
    Problemet finns hos honom, inte dig. Han verkar ha svårt att få ihop bilden av dig som du var innan med den underbara mamma du är nu.
    Jag duger, precis som jag är!
  • Anonym

om min man hade sagt något sådant till mig så fy fan och nästa gång han hade velat krypa på mig hade jag sagt nej tack du luktar pungsvett och du har ju en extrem liten och eftersom den e så liten har jag ju ingen direkt njutning av dig så nej tack

• Anonym (sicken en)

hur tusan är han funtad att säga så.smart kan han ju inte vara ialla fall.

• tea1982

Nej men neeeej... använde han verkligen ordet "motbjudande"?????

• Anonym
    tea1982 skrev 2008-03-18 11:31:36 följande:
    Nej men neeeej... använde han verkligen ordet "motbjudande"?????
    Kan ju säga att jag, fortfarande, efter 2 och ett halvt år, har komplex för min sladdriga mage. Killen - EFTER 2 OCH ETT HALVT ÅR, säger "Du har ju fått barn och är vackrast i världen": Normala män inser att man inte ser ut som Gisele Bundchen ett par veckor efter graviditeten och vissa inser att man ALDRIG kommer att se ut som Gisele Bundchen. Antar att han inte är någon Brad Pitt-för-tio-år-sen själv?
  • Anonym (älvan)
    Anonym skrev 2008-03-18 10:56:39 följande:
    om min man hade sagt något sådant till mig så fy fan och nästa gång han hade velat krypa på mig hade jag sagt nej tack du luktar pungsvett och du har ju en extrem liten och eftersom den e så liten har jag ju ingen direkt njutning av dig så nej tack
    håller helt med! hade klappat på min karl om han hade sagt något sånt!
    jäkligt bra inlägg!
  • Gung Ho

Jag var inte speciellt sexuellt attraherad av min sambo efter vi fick barn. Det berodde inte på 'sur mjölk' eller 'kroppen', utan helt enkelt på att 'mamman' kom i vägen för 'älskarinnan' i min hjärna.

Det gick över efter ett tag....

Vad gäller det där andra, mjölken och kroppen, så är det ju vanliga resultat av att skaffa barn, så det är bara att gilla läget...

Svar på tråden Han tycker att jag är motbjudande