Hur mycket tjänar man som personlig assistent/hemtjänst/äldrevård?
Du som jobbar som personlig assistent eller inom äldrevården, hur mycket tjänar du?
Vilken utbildning?
Tacksam för alla svar!!
Du som jobbar som personlig assistent eller inom äldrevården, hur mycket tjänar du?
Vilken utbildning?
Tacksam för alla svar!!
Jobbar som usk:a i kommunen (hemtjänst) och har 105 kr/timmen...
vårdbiträde hemtjänsten ( kommunen) 113 kr timmen
Jobbar ni heltid/75% eller mindre?
jag går på timmar, jobbar då det behövs men oftast 90 timmar i månaden.bara vardagar
jag har jobbat i ett privat bolag m samma parson sen hösten 2000. dock varit borta m mammaledighet o studier typ halva tiden. jag har en heltids månadslön på 18700kr + semesterlön
ni andra som svarat, med eller sem ersättning?
uska. jobbar i hemtjänsten via kommunen. varit uska i ca 2 ½ år. Tjänar 18.200 kr.
Anonym (uska) skrev 2008-03-17 13:07:45 följande:
innan skatt...
Men jag jobbar bara 75 %
Jobbar varannan helg o nåra kvällar. Får ut ca 12.000 kr.
Nu var jag kanske lite otydlig. Jag jobbar 75%. Min lön är baserad på 100 % - 18.200 kr.
Är det sant? Oj vad mycket ni tjänar! Eller mycket, men mycket om man jämför med sjuksköterska.
Min syster har varit sjuksköterska i ett år, jobbar på karolinska i Uppsala och tjänar 19000 i månaden, 3 års högskoleutbildning.
Min mamma är ledningsansvarig sjuksköterska, dock inte i Uppsala utan i mellansverige, har arbetat som sjuksköterska i 25 år och tjänar 23000/mån.
Jag säger inte att undersköterskorna ska ha mindre, men att sjuksköterskorna ska ha betydligt mer!