• Anonym (abc123)

Hur mycket tjänar man som personlig assistent/hemtjänst/äldrevård?

Du som jobbar som personlig assistent eller inom äldrevården, hur mycket tjänar du?

Vilken utbildning?

Tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Hur mycket tjänar man som personlig assistent/hemtjänst/äldrevård?
  • Anonym (Åsa)

Jobbar som usk:a i kommunen (hemtjänst) och har 105 kr/timmen...

• Anonym

vårdbiträde hemtjänsten ( kommunen) 113 kr timmen

• Anonym

Jobbar ni heltid/75% eller mindre?

• Anonym

jag går på timmar, jobbar då det behövs men oftast 90 timmar i månaden.bara vardagar

• Anonym (privat)

jag har jobbat i ett privat bolag m samma parson sen hösten 2000. dock varit borta m mammaledighet o studier typ halva tiden. jag har en heltids månadslön på 18700kr + semesterlön

ni andra som svarat, med eller sem ersättning?

• Anonym (uska)

uska. jobbar i hemtjänsten via kommunen. varit uska i ca 2 ½ år. Tjänar 18.200 kr.

• Anonym

Anonym (uska) skrev 2008-03-17 13:07:45 följande:

uska. jobbar i hemtjänsten via kommunen. varit uska i ca 2 ½ år. Tjänar 18.200 kr.
    efter eller innan skatt?
  • Anonym (uska)

innan skatt...

Men jag jobbar bara 75 %
    Jobbar varannan helg o nåra kvällar. Får ut ca 12.000 kr.

• Anonym (uska)

Nu var jag kanske lite otydlig. Jag jobbar 75%. Min lön är baserad på 100 % - 18.200 kr.

• Anonym (Oj då!)

Är det sant? Oj vad mycket ni tjänar! Eller mycket, men mycket om man jämför med sjuksköterska.

Min syster har varit sjuksköterska i ett år, jobbar på karolinska i Uppsala och tjänar 19000 i månaden, 3 års högskoleutbildning.

Min mamma är ledningsansvarig sjuksköterska, dock inte i Uppsala utan i mellansverige, har arbetat som sjuksköterska i 25 år och tjänar 23000/mån.

Jag säger inte att undersköterskorna ska ha mindre, men att sjuksköterskorna ska ha betydligt mer!

Svar på tråden Hur mycket tjänar man som personlig assistent/hemtjänst/äldrevård?