hjärtklappning farligt?
fick nyligen hjärtklappning när jag satt i soffan och jag är gravid i v. 36 (35+6). Det höll i sig i ca 5 minuter,
är det farligt?
fick nyligen hjärtklappning när jag satt i soffan och jag är gravid i v. 36 (35+6). Det höll i sig i ca 5 minuter,
är det farligt?
Jag vaknade av det en natt för några veckor sedan (är i vecka 18 nu så vet ju inte precis vad som gäller i "din" vecka) men läste i boken från min bm att det kunde hända. Vännta ska se om jag hittar det
" Ökad blodmängd, hastigare puls
Ditt hjärta kommer att få arbeta mer under graviditeten. Hjärtslagen kan kännas av och upplevas som hjärtklappning. Blodmängden ökar från omkring fyra till sex liter och pulsen i vila stiger från 70-75 vid graviditetens början till 80-85 vid slutet av graviditeten."
Jag är i v.36(35+3) och har haft samma problem som du. Men de är för bebisen ligger på ställen som trycker på ådror och lungor. Sedan har du mer blod i kroppen så hjärtat pumpar mer. Jag var själv rädd för hjärtklappning, har varit de varje gång de hänt udner graviditeten, men min BM har lungnat mig och sagt att de är normalt och inte farligt. Bara obehagligt.