• Knoddas

Påskpojke - ge mig tips på utklädnad!

På onsdag är det påskutklädnad som gäller på dagis. Min son var påskkärring förra året och det funkar ju i år med så klart, men det kanske finns något annat bra också. Är det någon som har någon bra idé om utklädnad?

• Svar på tråden Påskpojke - ge mig tips på utklädnad!
  • AnnikaL

Ingen som har något tips jag har samma bekymmer..

• gluffgluff

På vår fsk sa de att de fick vara utklädda till "påskkärringar eller påskgubbar". Har aldrig sett någon påskgubbe, så om min son hade varit där på torsdag hade han fått vara påskkärring. Konsulterade mamma, och mina bröder hade varit påskkärringar när vi var små. Annars kanske man kan vara påskhare eller kyckling eller något, inte vet jag.

• Mallaco

Kyckling- gula kläder och en fjäder i håret lite rött på näsan

Ägg- vita kläder och en vitplastskål på huvudet

Påskgubbe- hatt och en STOR kavaj, sminka mörka ögonbryn, fräknar och röda kinder.

Påskhare- bruna, gråa eller svarta kläder sy på en garnbollssvans, Diadem med kaninöron. gör morrhå och en liten rosa nos.

Lycka till!

• CCA

När lilbrorsan var liten (han är 10år yngre än mig) gjorde vi alltid honom till påskgubbe. Han hade kavaj, hatt, sminkat skägg och ögonbryn.

• AnnikaL

Min son fick bli tupp. Jag sydde en stoppad tuppkam av rött tyg (julduken fick gå åt..), när vi nästan var färdiga (och det var en kamp med en 1.5 åring en 3 åring och symaskin, nålar, saxar, tyg etc) ville han inte längre vara tupp utan kyckling - men jag sa att stora kycklingar hade kam - så han var en "stor kyckling". Han älskade sin tuppkam och vägrade ha mössa hela dagen utan ville bara ha sin tuppkam... Så det blev lyckat.

• Knoddas

Tack för alla era svar. Tyvärr blev sonen sjuk så det blev ingen påskutklädnad till dagis ...

Svar på tråden Påskpojke - ge mig tips på utklädnad!