• Joana o Neo

hur får man ugnspannakakan tjock?

som rubriken lyder?
    tycker att hur jag än gör är den sådär tunn å ihålig...
    tips?

*¤*nEo O TeSs*¤*
  • Svar på tråden hur får man ugnspannakakan tjock?
  • annca

Oj Hur gör DU, för det är så jag vill ha den, och min blir ofta tung och kletig...

(Jag kör fläsket i långpannan i ugnen, häller över en smet på ägg mjöl salt mjölk och lite bakpulver (sitter på jobbet, har inga mått här) och bakar i 200 grader i ca 30 min.)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Joana o Neo
    annca skrev 2008-03-17 13:34:47 följande:
    Oj Hur gör DU, för det är så jag vill ha den, och min blir ofta tung och kletig...(Jag kör fläsket i långpannan i ugnen, häller över en smet på ägg mjöl salt mjölk och lite bakpulver (sitter på jobbet, har inga mått här) och bakar i 200 grader i ca 30 min.)
    jag använder mig oftast av vanlig annkakssmet (som d står i  mitt recept)
    sen häller ja det i långpanna å som du har d i ungnen ca 200 grader i ca 30 min.
    haha så knas d kan bli
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • annca

Ja, jag vet iaf att jag inte har samma recept till vanlig pannkaka som till ugnspannkaka... Vet inte riktigt *vad* som skiljer dock.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Krisselina

Kanske ska testa en mindre form? Jag vet faktiskt inte om det blir bättre då men det är ju värt ett försök :)

Lita alltid på din intuition
  • Fru Indosaurie

vispa äggen innan du har i dom i smeten, och ha inte för stor form förstås receptet som är i min kokbok är för en rätt liten form, inte ens en långpanna.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Hvita sinnen

Ja, vispa äggen rejält, min blir nästan för tjock och stor. Kör också på vanlig pannkaksmets.

Svar på tråden hur får man ugnspannakakan tjock?