• Adella

Billig snabbväxande häck HJÄLP?

Hej!

Nu har vi börjat planera inför våren att plantera runt huset. Vi tänkte först på cypress träd men de är ju så dyra om man ska ha skaplig höjd på dem. Sen kom jag på att det finns väldigt fina gröna, täta häck. Någon som vet vad man kan plantera då. Vi vill ha en som är grön året om. Nåt bra ställe som man kan köpa billigt?
    HJÄLP, förslag?

• Svar på tråden Billig snabbväxande häck HJÄLP?
  • Lucky Little Me

töjor (eller hur det stavas) växer väldigt bra och är täta å gröna å fina året om, minns dock inte vad dom kan ligga på i pris, men så himla dyra är dom nog inte

• annmi

Poppel är Snabbväxande & Vackra!

• Miss Lau

Tujor växer rätt snabbt.

• Adella

Tujahäck hittade jag nåt som heter och de växer snabbt. Frågan är bara vad priset för per planta är?

• Adella

Nu ledade jag på poppel, och de rekommenderas inte på små tomter eftersom de har väldigt aggresiv rotsystem som kan skada ledningar och diverse.

• Adella

Jag siktar mot tujahäck, måste bara leta efter något ställe som har bra pris på dem.

• Miss Lau
    Adella skrev 2008-03-17 13:59:33 följande:
    Tujahäck hittade jag nåt som heter och de växer snabbt. Frågan är bara vad priset för per planta är?
    En vild gissning är att det går att hitta från ca 50-60 kr/planta
  • Juniphé
    Miss Lau skrev 2008-03-17 14:03:06 följande:
    En vild gissning är att det går att hitta från ca 50-60 kr/planta

Ja, men då är det för en planta på 20-30cm bara.
    Om TS vill ha en som redan ä rätt hög så får hon säkert ge omkring 200kr och uppåt per planta. Och sen räkna man ju 3 plantor per meter.

Tips:

http://www.hortogreen.com/

Svar på tråden Billig snabbväxande häck HJÄLP?