• mysisen

Stor blodklump och massa blod????

Vaknade i natt av att det kändes som att jag kissade på mig. Kändes vått överallt.
    Sprang in på toa och från trosorna föll det en stor blodklump, säkert 10 cm. (är i vecka 9+0)

Det forsade också blod i toaletten, men jag hade inte särskilt ont i magen, bara lite öm i äggstockarna.

var helt säker på missfall. Åkte till gyn idag o då såg de en bebis o dennes hjärta slå. Och de såg ingen tendens till missfall.

Men vad kan det ha varit? En stor blodklump o massa blod. Kan det ha varit två foster varav den ena ej klarade sig?

Har gjort ivf o varit överstimulerad, men vart kan klumpen ha kommit fr¨n?

Ngn som varit med som samma sak??

Är såklart glad över att se ett hjärta slå, det blöder lite ännu, men det bör väl vara lugnt om man såg en liten?

Ngn mer som varit med om detta????

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden Stor blodklump och massa blod????
  • SIN74

Jag blödde ganska mycket i vecka nio med båda mina IVF-barn.
    Samma här - åkte in och få se det lilla hjärtat. Det kan bli så fick jag som svar. Konstigt!
    Hoppas att allt går bra för er!

• Älsko

Kan mycket väl varit ett foster till. Min mamma hade så och då visste hon sen innan att det var två men den ena överlevde hela graviditeten frisk.. sen en kompis mamma hade med så och då vare ett foster men det ena överlevde hela graviditeten. Sa dom inte vad det kunde varit ??
    Sen kan det även varit koagulerat blod som samlat på sig och så kommer allting på samma gång.
    Men låter inte som om du behöver oroa dig nu inte..!
    En del blöder ju titt som tätt behöver absolut inte vara MF på gång..!!

• mysisen

ngn mer?

• tinizs

Jag har haft det nu elr har det nu..
    men det värkar som det finns något lite hopp att det finns en liten kvar iaf då hon ville kolla igen då hon inte va säker..

• Hanna36

Att det är klumpar i blodet beror på att det legat i livmodern en stund innan det runnit och då har det hunnit levra sig! helt normalt. Glad

• mysisen

men varför är det blod i livmodern?? 'r det normalt att ha blod där, det e väl farligt?

• mysisen

tiniz: blödde du med en stor klump?
    var du inne o kollade?

jag hade inte ont, hade du?

gjorde du med ivf?

• Hanna36
    mysisen skrev 2008-03-29 20:51:05 följande:
    men varför är det blod i livmodern?? 'r det normalt att ha blod där, det e väl farligt?
    Normalt sett ska man inte blöda alls, men det finns dom som gör det ibörjan, eller under hela graviditeten.
    har man tex föreliggande moderkaka så är blödningsrisken ganska stor.
  • mysisen

men man blöder väl inte floder o klumpa isf?

• Lajkie

Hej...

Jag vet flera stycken som förlorat ett av två foster, att du väntade tvillingar och förlorade en av dom.
    Det är tydligen ganska vanligt har jag hört, iaf inte jätte-ovanligt.

• mysisen

aha, så då e det som är mörkt på min vlbild vid bebben, en extra hinnsäck?

tor du det e ngn fara för den andra?

• SIN74

En kompis till mig var tvungen att abortera ett av tre foster och de andra klarade sig så det borde ju inte vara något hinder om kroppen vill lösa detta på egen hand. Tänker på dig!

• Rapunzella

Hur många ägg satte du tillbaka då?

• mysisen

satte tillbaka 1 ägg

• Hanna36

Sa inte läkaren vart blödningen kom ifrån då?
    Det är ju inte så lätt att sitta och spekulera i vad det kan ha varit för blödning nu efteråt.. Fundersam

• mysisen

nupp, de trodde att det kan ha varit två foster från början o att ett ej klarade sig

• äpplet82

Jag fick också en stor blödning (i vecka 8) och en liten klump som såg ut som det kunde ha varit ett foster, men jag vet inte säkert. Var helt säker på att det var ett missfall. Hade dock inget ont alls. Hade småblött lite under ett par veckor innan. Åkte in dagen efter och gjorde ett VUL, och det visade sig att det fanns ett foster kvar med tickande hjärta. Fick ingen förklaring till vad blödningen berodde på, läkaren sa att ibland kan det vara hinnor som kommer ut och det kan se ut som att det är ett foster fast det inte är det. Har fortsatt att blöda lite varje dag sedan dess (väldigt lite), men än så länge verkar den lilla stanna kvar. Är i vecka 11 nu.

• Dunbollen

Hej!
    Jag har också haft lite blödningar först v.8 och sen v.10. Är nu i vecka 11 och i söndags åkte jag in till Gyn.akuten för att kolla så att allt var ok. Blev lite orolig eftersom jag inte blödde ngt med förra barnet... Allt såg normalt ut och det lilla hjärtat pickade på på ultraljudsskärmen, så skönt och det dämpade verkligen min oro. Man blir verkligen orolig när man ser så mkt blod under graviditeten, men jag har förstått att den kan vara helt normalt iaf.

I v.8 kom det en fors av blod och en klump som for iväg ned i toaletten. Gissa om jag trodde att det var fostret som for ut. Mådde så dåligt efteråt, men det var nog mest mentalt, blev illa mående och yr. Blödde rejält under kvällen men nästa dag avtog det blödningen. Nu förstår jag att det säkert var en ansamlign och en blodklump bara och helt normalt.

Nästa vecka är det dags för NUPP test och då hänger mannen med också. Snart kanske vi kan börja berätta...

Lycka till alla!

Svar på tråden Stor blodklump och massa blod????