• Angel in sight

Ni som bor/har bott i Kungsängen-området..?

Vi har funderingar på att flytta till Kungsängen, runt lillsjön eller så. Möjligtvis också Bro-Bålsta områdena. Vi har dock inga erfarenheter därifrån själva så jag tänkte bara höra om några här inne ville ge tips och berätta om hur ni upplever områdena.

Vi bor nu i Hässelby men skulle vilja flytta bort lite och också kunna ha råd med lite större hus än vad vi har här.

• Svar på tråden Ni som bor/har bott i Kungsängen-området..?
  • Chilianna

Bor i Kungsängen sen i höstas. Trivs jättebra- lugnt, skönt och naturskönt!

• Jussan30

Det byggs så det knakar i Bro just nu och det är många barnfamiljer som flyttar dit (vi bland annat! ). Skanska bygger husen i området dit vi flyttar (Ekedal/Kockbacka) så kolla in deras hemsida om du är intresserad.

Vi har inte heller anknytning till området, men föll för bra pendlingsavstånd, naturnärheten och att man får mycket för pengarna.

• Angel in sight

Jag har nästan bara hört bra saker om Kungsängen. Kan verkligen alla trivas så bra undrar man ju? Det verkar väldigt trevligt. Känns det barnvänligt? Är skolorna bra?

• PyretS

Vi bor i Kungsängen, i Sylta. Har bott här i 2 år nu och trivs hur bra som helst! Vi flyttade hit från Solna och kände inte alls till området då, men det kändes rätt på en gång i stort sett. Tycker det är mysigt att ha "skogen" och framförallt vattnet (Lillsjön) så nära, perfekt på sommaren. Brukar ofta gå promenader runt Lillsjön med vagnen :). Nära till centrum med öppna förskolan, affärer, BVC, vårdcentral osv. Mycket barnfamiljer och bra stämming bland grannarna. Har nog inget negativt alls att säga. Vart vid Lillsjön funderar ni på? Lägenhet eller hus?

• Angel in sight

PyretS: Vi tittade just i helgen på ett parhus i Sylta. En hsb-förening. Det var dock väldigt hög avgift och litet vardagsrum, men annars fint. Vi tänkte ändå vänta med att flytta ett tag då vi inte är säkra på om vi vill flytta dit. Vi känner i princip inga människor där. Känns därför underligt att flytta dit när alla man känner bor här där vi bor nu.

• Netriosa

Jag är uppväxt i kungsängen, ett stenkast från lillsjön och älskade att bo där! Nu bor vi i kallhäll och i framtiden hoppas vi på att flytta till hus i antingen kungsängen eller bålsta

Svar på tråden Ni som bor/har bott i Kungsängen-området..?