• Flutterby

Vad kostar en avfuktare?

Måste skaffa en avfuktare till källaren, men var köper man dem? Vilket märke är bäst? Kostnad?

• Svar på tråden Vad kostar en avfuktare?
  • ellam71

vi köpte våran på elgiganten. Den kostade ca 2500kr tror jag. Väldigt bra investering! Jag har den i tvättstugan, tvätten torkar på nolltid och så får man samtidigt bort den fuktiga känsla i sutterängen.

märke spelar nog inte så stor roll, men jag tycker du ska välja en som du kan koppla på slang till så du slipper tömma den. Kan vara lätt att glömma och då står den still...

• Flutterby
    ellam71 skrev 2008-03-17 15:25:59 följande:
    vi köpte våran på elgiganten. Den kostade ca 2500kr tror jag. Väldigt bra investering! Jag har den i tvättstugan, tvätten torkar på nolltid och så får man samtidigt bort den fuktiga känsla i sutterängen. märke spelar nog inte så stor roll, men jag tycker du ska välja en som du kan koppla på slang till så du slipper tömma den. Kan vara lätt att glömma och då står den still...
    Bra tips, tack! Måste man ha den i det rummet som är fuktigt, eller klarar den en hel källare?
  • Flutterby

Moi Mokulat skrev 2008-03-17 15:27:16 följande:

Coop Bygg har två olika modeller för runt 1500:- Helt ok!
    Bra!
  • ellam71
    Flutterby skrev 2008-03-17 15:28:23 följande:
    Bra tips, tack! Måste man ha den i det rummet som är fuktigt, eller klarar den en hel källare?
    Om du inte köper de allra billigaste så klarar de en hel källare. Det står angivet hur många kvadrat den klarar på ett dygn.
  • Flutterby
    ellam71 skrev 2008-03-17 15:30:35 följande:
    Om du inte köper de allra billigaste så klarar de en hel källare. Det står angivet hur många kvadrat den klarar på ett dygn.
    Skitbra! tack!
  • Flutterby

Fattar inte varför vi väntat så länge! Vår källare luktar rätt unket och att torka tvätt där nere är det inte tal om!

• ellam71
    Flutterby skrev 2008-03-17 15:32:11 följande:
    Skitbra! tack!
    I början när vi köpte vår så stod den på dygnet runt och jag tänkte fy fan hur mycket fukt har vi egentligen?? Trodde vi köpt ett fuktskadat hus.. Men när den tagit bort all överflödig fukt så startar den bara med jämna mellanrum. Det var alltså inget fel.. så bli inte skraj om den aldrig slutar... för det gör den ;)
  • ellam71
    Flutterby skrev 2008-03-17 15:32:59 följande:
    Fattar inte varför vi väntat så länge! Vår källare luktar rätt unket och att torka tvätt där nere är det inte tal om!
    Ja, man undrar det... =) Jag anser att det är en av våra bästa investeringar. Dessutom är ju 2500kr INGET när man får en hel källare att använda!!
  • Flutterby
    ellam71 skrev 2008-03-17 15:35:05 följande:
    I början när vi köpte vår så stod den på dygnet runt och jag tänkte fy fan hur mycket fukt har vi egentligen?? Trodde vi köpt ett fuktskadat hus.. Men när den tagit bort all överflödig fukt så startar den bara med jämna mellanrum. Det var alltså inget fel.. så bli inte skraj om den aldrig slutar... för det gör den ;)
    OK, tack! Hade ni också unket i källaren? Jag kan inte förvara något där, för "källarlukten" sätter sig direkt!
  • ellam71
    Flutterby skrev 2008-03-17 15:38:00 följande:
    OK, tack! Hade ni också unket i källaren? Jag kan inte förvara något där, för "källarlukten" sätter sig direkt!
    Nu har ju vi sutteräng så det blir ju inte riktigt lika illa som i en källare.... men visst kände man fukten liksom..
  • Flutterby
    ellam71 skrev 2008-03-17 15:39:43 följande:
    Nu har ju vi sutteräng så det blir ju inte riktigt lika illa som i en källare.... men visst kände man fukten liksom..
    OK.
  • Flutterby
    mammamaalin skrev 2008-03-24 16:00:10 följande:
    www.canvac.se/index.php&ta...Mitsubishi avfuktare blev bäst i test i råd o rön. Den är energisnål och tyst och väldigt snygg och smidig (jämfört med många andra avfuktare)
    Tack för tipset, vet du vad den kostar?
  • Jen nifer

vi ska med köpa en till våran källare, som nu bara används som tvättstuga, men som under våren och sommaren ska inredas med badrum/relax avdelning :) Och då vill vi ta den den onödiga fukten först o sen ska den såklart stå kvar där nere jämt.

Vi har hört att elgiganten har bra o prisvärda avfuktare.

Nu är våran prinsessa här
  • ellam71

Jen nifer skrev 2008-03-25 07:02:27 följande:

vi ska med köpa en till våran källare, som nu bara används som tvättstuga, men som under våren och sommaren ska inredas med badrum/relax avdelning :) Och då vill vi ta den den onödiga fukten först o sen ska den såklart stå kvar där nere jämt.Vi har hört att elgiganten har bra o prisvärda avfuktare.
    Vi köpte vår på elgiganten. Den är jättebra!! Prisvärd!
  • ellam71

Jen nifer skrev 2008-03-25 07:02:27 följande:

vi ska med köpa en till våran källare, som nu bara används som tvättstuga, men som under våren och sommaren ska inredas med badrum/relax avdelning :) Och då vill vi ta den den onödiga fukten först o sen ska den såklart stå kvar där nere jämt.Vi har hört att elgiganten har bra o prisvärda avfuktare.
    Vi köpte vår på elgiganten. Den är jättebra!! Prisvärd!
Svar på tråden Vad kostar en avfuktare?