Vad kostar en avfuktare?
Måste skaffa en avfuktare till källaren, men var köper man dem? Vilket märke är bäst? Kostnad?
Måste skaffa en avfuktare till källaren, men var köper man dem? Vilket märke är bäst? Kostnad?
vi köpte våran på elgiganten. Den kostade ca 2500kr tror jag. Väldigt bra investering! Jag har den i tvättstugan, tvätten torkar på nolltid och så får man samtidigt bort den fuktiga känsla i sutterängen.
märke spelar nog inte så stor roll, men jag tycker du ska välja en som du kan koppla på slang till så du slipper tömma den. Kan vara lätt att glömma och då står den still...
Coop Bygg har två olika modeller för runt 1500:- Helt ok!
Moi Mokulat skrev 2008-03-17 15:27:16 följande:
Fattar inte varför vi väntat så länge! Vår källare luktar rätt unket och att torka tvätt där nere är det inte tal om!
http://www.canvac.se/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=37
Mitsubishi avfuktare blev bäst i test i råd o rön. Den är energisnål och tyst och väldigt snygg och smidig (jämfört med många andra avfuktare)
vi ska med köpa en till våran källare, som nu bara används som tvättstuga, men som under våren och sommaren ska inredas med badrum/relax avdelning :) Och då vill vi ta den den onödiga fukten först o sen ska den såklart stå kvar där nere jämt.
Vi har hört att elgiganten har bra o prisvärda avfuktare.
Jen nifer skrev 2008-03-25 07:02:27 följande:
Jen nifer skrev 2008-03-25 07:02:27 följande: