• Anonym

På hur kort tid kan man få en fastare kropp?

Jag väger 58 kilo och är 165 cm lång.
    Jag vill väga ca 55 kilo och va fast i kroppen...Nu är magen dallrig efter 2 graviditeter, och det är daller lite varstans på min kropp.
    Nu vill jag ha en fast kropp till sommaren...kan jag lyckas med det om man tränar hårt och äter rätt?Jag har ca 2 1/2 månad på mig.
    Hur ska jag träna isåfall?

• Svar på tråden På hur kort tid kan man få en fastare kropp?
  • Anonym

Men hur gör alla kändisar då?

• Mizz Turko

Beror på hur mycket självdisciplin du har. Allt går bara man är fast besluten.

Tycker att du ska ta kontakt med ett gym och ett första möte med en personlig tränare där, som visar hur du kan utnyttja redskapen bäst för din kropp. SEn är det kost och motion, motion, motion.

• Anonym

Alltså gå ner 3 kg på 2½ månad är inga problem om man verkligen går in för det. Det svåra är att få en fastare kropp som du vill ha.

att bygga muskler för att bli fast tar tid. Att tappa fett är lättare och går fortare, men leder inte direkt till att man blir fastare i kroppen.

• Anonym

Men hur kan man träna för att få det bästa resultatet?
    Jag kanske kommer en bit på vägen iallafall

• NadiaMi

Kändisar går i regel på extrema dieter och träningsprogram, följs av dietister, personliga kockar som fixar hemleverans av den mat de bör äta och personliga tränare som ser till att de må bra fysiskt under träningen, har återkommande möten med sina personliga läkare och har dessutom andra som tar hand om barn och hushåll under tiden som de kan koncentrera sig på kroppen och träningen.

Inget som vi "vanliga dödliga" bör sträva efter att kopiera alltså.

För att inte nämna alla specialkläder mm som de klämmer in sig i när det är "fotograferingsdags"...

• LillaLinan

Jag tror helt klart att du kan nå ett bra resultat till sommaren. Gå till ditt gym, berätta ditt mål och så får du ett personligt upplägg för att nå dit du vill!

• PetraMunchen

Om det är fastare kropp skulle jag rekommendera styrketräning 2-3 gånger i veckan och kondition lika många gånger.. Tex ut och springa en halvtimme 3 gånger och träna muskler 2 gånger. MEN, detta gör troligt inte att du går ner i vikt utan troligt står stilla. Fastare kropp får du dock. Skulle avråda från att "banta" som tidigare skrivare skrivit.. gå ner är en sak men att bli fastare i kroppen - där hjälper bara träning.

Hur din kropp reagerar är personligt, för mig brukar definitivt 2,5 månad räcka för att bli fastare i hullet. Dvs inte smalare, men att musklerna "håller upp det lösa" lite bättre.

Lycka till!

Svar på tråden På hur kort tid kan man få en fastare kropp?