• gretagarbo

Låååååångt hår!!!!!!!!! Era bästa tips tack :)

Hej! Jag vill ha era bästa tips på hur ni sköter ert långa hår! Jag har hår ner till skulderbladen nu, vill gärna ha det riktigt låååångt. Är noga med att toppa håret regelbundet, men det kanske bör göras mer sällan? Använder ni med långt hår frisör schampoo eller går det lika bra med sånt från ica? Är gravid nu, blir håret sämre eller bättre då? Tycker bara att det känns mer fett än innan. Finns det "knep" för hur man kan få håret att växa fortare? Vilka stylingprodukter är bäst?

• Svar på tråden Låååååångt hår!!!!!!!!! Era bästa tips tack :)
  • gretagarbo

Nilsson1: Vi hoppas på många tips då :)

• Barbabok

Nej att klippa sällan gör att topparnas slitningar blir större, klyvningarna får ju större chans att dela sig. Så klipp ofta.
    Läste att under grav. blir håret tjockare men efteråt kandet bli rejält trött och risigt samt en del tappas.
    Jag sköter mitt enl. rekommendationer från lockig.se
    Funkar även på icke-lockigt hår.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Prisssan

Jag klipper det ibland, inte så regelbundet som man ska.
    Jag använder silkesolja i det var morgon.
    Jag använder schampoo och balsam.
    Jag borstar typ aldrig mitt hår men det är så olika vad man har för hårkvalite. Jag har väldigt tjockt hår med självfall.

Jag gör nog inte mkt alls med mitt hår.

Känns som om jag har ett litet privat jävla moln över mig, som följer mig vart jag än går.
  • gretagarbo

Cellisen:Vad är silkesolja? Var kan man köpa det? Jag har använt silkedroppar innan och det var jättebra, är olja samma sak? JAg har mycket hår men fina hårstrån...typ babyhår :) fast frissan säger det är tjockt, men jag tycker inte det..funkar det med schampo från ica då? Typ wella eller barnängen?

• CherryGirl

jag har alltid haft långt hår..
    de rekomendationer jag har är att inte bleka håret, det sliter fruktansvärt.. jag gjorde det misstager en gång.. ångrar mig.. hehe
    annars så använder jag bara shampo, inget balsam. och så använder jag barnängen shampo.
    och så använder jag typ aldrig gele eller spray eller så heller!
    klipper mig gör jag typ 1gång om året eller så.. inte alls ofta, men det behövs inte så.

Mitt hår blev väldigt fett i början när jag var gravid, pga av alla hormoner men det var bara duscha och tvätta håret oftare. det har gått över lite nu, blir inte så fett så snabbt längre (tack o lov! hehe)
    Annars så har ajg inte märkt så stor skillnad på håret när jag blev gravid, vissa får ju tjockare och fylligare hår av alla hormoner.
    sedan efter födseln så är det ju vanligt att man tappar mycket hår, men det hör ju till!

• Elinore

Mitt hår växer otroligt snabbt

Jag borstar det bara efter jag har tvättat håret..inte annars.. (tvättar kanske 2 grg per vecka)
    Får myycket huvudmassage..så rötterna stimuleras
    Mkt inpackningar å balsam
    Mkt serum och värmeskyddande när jag fönar/plattar

• gretagarbo

Okej där ser man, tappar man mkt hår efter grviditeten?? Då har man väl inget hår kvar alls sen då :)) jag har bara blekt håret en gång i mitt liv, gör aldrig om det igen! är blond från början, men brukar ibland slinga håret i lite mörkare toner. Äter multivitaminer. Borstar inte iheller vått hår, fönar aldrig. Ändå tycker jag det växer så sakta....kanske toppar det för ofta? Brukar toppa vr tredje månad. Ser inte slitet ut iaf.

• Schnauser

Visst finns det många tips på hur man vårdar sitt hår på ett bra sätt, men hur långt det kan bli är inprogrammerat i generna. Detta fick jag förklarat för mig av en läkare. Mitt kan växa till svanskotan ungefär, sedan ramlar det av helt enkelt. Tex - en väninna till mig kan bara få det så långt som till axlarna...

Har nyss klipp av mig 30 cm. ...men det växer fort som tusan.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • CherryGirl
    Schnauser skrev 2008-03-17 18:36:37 följande:
    Visst finns det många tips på hur man vårdar sitt hår på ett bra sätt, men hur långt det kan bli är inprogrammerat i generna. Detta fick jag förklarat för mig av en läkare. Mitt kan växa till svanskotan ungefär, sedan ramlar det av helt enkelt. Tex - en väninna till mig kan bara få det så långt som till axlarna... Har nyss klipp av mig 30 cm. ...men det växer fort som tusan.
    ja det har jag också hört, att vissa kan helt enkelt inte ha hur långt hår som helst, knepigt egentligen..
Svar på tråden Låååååångt hår!!!!!!!!! Era bästa tips tack :)