• Björnmossa

Hårtork för lockigt hår?

Jag tänkte köpa en hårtork för lockigt hår. Har ingen aning om märken eller nåt, vad är bra och vad ska man tänka på? Vilka affärer är bra? De som frissan har brukar ha som en strut frampå, kan man köpa den separat och använda gamla fönen?

Famlar i mörker här som ni märker, all hjälp är otroligt uppskattad!

• Svar på tråden Hårtork för lockigt hår?
  • vänat

har sett sådan på clasohlosson där emot vet jag ej vilket n märke de är eller hur bra/dålig de är.

• Barbabok

Jag köpte en Remington på Clas Olsson, lämnade tillbaka
    Den hade diffuser som jag tror du är ute efter.
    Stod att den hade kalluft, var tyst och så men, kalluftsknappen var man tvungen att hålla in för att få funktionen, sen lät den som en turbojet och det fanns inte en chans att få håret in i tratten om man inte stängde av den före, så hårt blås var det.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Sarapa

Köpte min hos just frissan, SUPERBRA. Kommer att ha den resten av livet...

• Björnmossa

Då undviker jag Clas Olsson eller iaf Remington!

Sarapa, vilket märke är det? Var den dyr?

• Plättan

Den ska inte vara för varm! Det ska finnas kalluft på den tycker då i alla fall jag. Jag blåser aldrig mitt hår torrt.. Sliter alldeles för mycket tyvärr..

• Sarapa

Parlux 1300 Cold Matic, heter den. Kostade mig 750 kr inklusive en fingers softstyler universal. Antar att den passar de flesta hårfönar, men den där kalla luften är tydligen viktig...

• Björnmossa

750 är lite mer än vad jag hade hoppats på. Finns det billigare som fortfarande är bra, någon som vet?

• Tinzu

jag har en hårtårk som är från Philips..

Det står på den "SalonPro AC Professional, Ceramic"

och så är det nån "ion" funktion på den.. kommer dock inte ihåg hur mycke den kostade

• Björnmossa
    Tinzu skrev 2008-03-18 02:47:57 följande:
    jag har en hårtårk som är från Philips..Det står på den "SalonPro AC Professional, Ceramic"och så är det nån "ion" funktion på den.. kommer dock inte ihåg hur mycke den kostade
    Är den bra? Antar att det blir för dyrt att köpa på salong, men att en bra vanlig inte står frisörernas sådär jättelångt efter...?
  • Tinzu
    Björnmossa skrev 2008-03-18 14:09:18 följande:
    Är den bra? Antar att det blir för dyrt att köpa på salong, men att en bra vanlig inte står frisörernas sådär jättelångt efter...?
    jo den är bra den går att köpa i expert, elgiganten.. kostar väl 400kr eller nåt sånt
Svar på tråden Hårtork för lockigt hår?