• Rabelais

Larm

Det finns knappt ord för hur irriterad och arg jag är just nu på den eller de tanklösa miffon som inte besitter vett nog att stänga av sitt billarm. Det har tjutit sedan 20.20 och hittills märks inga tecken till terminering av oljudet.
    Finge jag bara veta vilken skulle jag se till att bilen blev dekorerad med många fina repor längs sidorna och finge jag veta vem skulle han eller hon få titta närmre på bilens motorhuv. Varför, varför, varför skall vissa bilägare vara hysteriska idioter som utrustar sin bil med det mest högljudda och störande larm som finns men inte ha vett kvar i skallen att stänga av det. Och varför känner man inte en polis eller två som kunde sätta dit puckot för olovlig dumhet.

• Svar på tråden Larm
  • Champagne

Dom har inte fått inbrott i bilen då? Ägarna kanske är bortresta?

• jonnysbrud

dom kanske inte är hemma? eller har musik på så dom inte hör? man behöver ju inte få bilen repad för det? det är väl inte meningen att bilens larm tjuter hela tiden, batteriet tär ju på bilen så oavsett så kommer du ju få en lång skön kväll när batteriet dör.

• Freiya

fan va iritterande. men ja, dom kannske inte är där och hör. det borde sitta en pipgrej på nyckeln också så att om bilen tjuter så tjuter nyckeln också :)

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • zenna

Jag kan tycka att om man har billarm bör det väl vara kopplat till hem eller mobiltelefonen. Annars gör det ju tusan ingen nytta om man inte hör det.

När vi bodde inne i Halmstad så gick det av ett billarm och det höll på över ett dygn sen dog batteriet Det var inte roligt.
    Lät roligt dock när batteriet var på upphällningen

• Butterscotch
    Rabelais skrev 2008-03-17 21:07:04 följande:
    Finge jag bara veta vilken skulle jag se till att bilen blev dekorerad med många fina repor längs sidorna och finge jag veta vem skulle han eller hon få titta närmre på bilens motorhuv.
    Att lista ut vilken bil det är som låter kan ju inte vara särskilt svårt, det är bara att följa ljudet. När du hittat bilen kan du sms:a och få svar på vem som äger bilen.

Gör så här:

Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms.
    Exempelvis mlb318.
    Svar i retur från Vägverket.
    Ett svar (sms) kan se ut så här:

MLB318, PB,
    VOLVO V70 2.4,
    VIT, 2007, ITRAFIK, 050130, LEASING
    KARL KARLSSON
    ÖREBRO

Sen är det bara att ringa upp den personen och be dem stänga av larmet. Lätt som en plätt! Lycka till!
  • Rabelais

Grand Cru skrev 2008-03-17 21:09:26 följande:

Dom har inte fått inbrott i bilen då? Ägarna kanske är bortresta?
    De kommer snart att få det i alla fall. Det verkar samlas en mobb där ute. Om ägarna mot förmodan inte är bortresta ligger även benbrott inom en snar framtid.
  • Rabelais
    jonnysbrud skrev 2008-03-17 21:12:26 följande:
    dom kanske inte är hemma? eller har musik på så dom inte hör? man behöver ju inte få bilen repad för det? det är väl inte meningen att bilens larm tjuter hela tiden, batteriet tär ju på bilen så oavsett så kommer du ju få en lång skön kväll när batteriet dör.
    Nejdå, jag repar ingens bil för att de spelar hög musik á la bonne heure. Jag gör det om billarmet tjuter så jag inte kan få titta på TV i lugn och ro.
    Om, för att avvika från ämnet en stund, någon (granne) spelar hög musik sent på natten kan man tidigt på morgonen därpå sätta högtalarna mot väggen eller golvet, vrida upp förstärkaren och låta Shawn Crahan önska god bakfylle-morgon.
  • Rabelais
    Butterscotch skrev 2008-03-17 21:20:05 följande:
    Att lista ut vilken bil det är som låter kan ju inte vara särskilt svårt, det är bara att följa ljudet. När du hittat bilen kan du sms:a och få svar på vem som äger bilen. Gör så här:Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms. Exempelvis mlb318. Svar i retur från Vägverket.Ett svar (sms) kan se ut så här:MLB318, PB, VOLVO V70 2.4, VIT, 2007, ITRAFIK, 050130, LEASING KARL KARLSSON ÖREBRO Sen är det bara att ringa upp den personen och be dem stänga av larmet. Lätt som en plätt! Lycka till!
    Eller ännu bättre, leta upp puckots hus och slänga in några dunkar färg genom fönstren.
  • Champagne

För att dom låter billarmet tjuta på ren pin kiv eller??? Varför förutsätta att de inte stänger av det av ren elakhet?

• Sqti

kan inte låta bli att skratta . det där med benbrott var ju extraroligt .

• Rabelais
    Sqti skrev 2008-03-17 22:07:20 följande:
    kan inte låta bli att skratta . det där med benbrott var ju extraroligt .
    I aim to please. Or hurt. Whichever fits the bill.
  • Sqti

har upplevt detta fenome själv nån gång. man sitter med en biljävel som tjuter utanför ens fönster. ännu värre är det med folk som larmar bilen utanför maxi med hunden sittandes inne. jävligt smart måste jag säga. hunden behöver vifta med svansen bara för att sätta igång larmet.

• Rabelais

Grand Cru skrev 2008-03-17 22:06:59 följande:

För att dom låter billarmet tjuta på ren pin kiv eller??? Varför förutsätta att de inte stänger av det av ren elakhet?
    För att människor är småaktiga, sura, trångsynta vättar kanske?
  • ejda

Om du nu är så cool att du skulle dunka ägarens huvud i motorhuven så varför är inte du där ute bland mobben och gör något åt det? Eller mycket snack och liten verkstad kanske?

• Rabelais
    ejda skrev 2008-03-18 00:26:07 följande:
    Om du nu är så cool att du skulle dunka ägarens huvud i motorhuven så varför är inte du där ute bland mobben och gör något åt det? Eller mycket snack och liten verkstad kanske?
    För att (1) det *är* (eller ja, *var* är ordet) redan en arg mobb där som trashar bilen och (2) det är skitväder ute och jag har varit i det tillräckligt för idag.
  • Butterscotch
    Rabelais skrev 2008-03-18 00:20:37 följande:
    Grand Cru skrev 2008-03-17 22:06:59 följande:
    För att människor är småaktiga, sura, trångsynta vättar kanske?
    Ja, det är tydligt i den här tråden att många vättar av den typen finns Stackars bilägare, han har ju inte larmet på för skojs skull. Har någon ringt honom/henne än eller står alla bara och är sura och säger tuffa saker ute på gatan?
Svar på tråden Larm