• m1nn13

Kan man köpa prematurkläder på nätet?

Hej!
    Min kompis som jag var brudtärna till fick sitt första barn i lördags!!!!
    Han föddes 3 veckor tidigt och vägde 2,5 kg. Nån som vet om man kan beställa kläder på internet, det skulle vara praktiskt för mig som vill köpa present.
    Vilken storlek har en sån liten? 40 ?

• Svar på tråden Kan man köpa prematurkläder på nätet?
  • Bubblan78

Vet tyvärr ingen sida på nätet. Vår dotter vägde 2400 gram och fick ha strl 40. Vi köpte på babyproffsen, babyland och H&M

• Sencha
    m1nn13 skrev 2008-03-17 21:33:21 följande:
    hmmm.... har H&M sånt? *förvånad*Tusen tack
    Jadå, även i sina vanliga affärer. (Åhlens också, har jag för mig.)
    Son född 2004; BF 11 juli
  • eeisor

Jodå, H&M har sånt, tack gode gud för det... När vi låg på neo så var H&M och Åhlens de enda affärerna inom rimligt avstånd, så lillemans garderob bestod bara av H&Ms grejor. Omlottbodysarna var super.

• eeisor

Åhlens har 46, men på "min tid" (5 månader sen...) så hade de bara bodysar man drar över huvudet. Uselt första tiden tyckte jag, men det är en smaksak.

• Sencha
    eeisor skrev 2008-03-17 21:39:17 följande:
    Åhlens har 46, men på "min tid" (5 månader sen...) så hade de bara bodysar man drar över huvudet. Uselt första tiden tyckte jag, men det är en smaksak.
    Okej. Ja, jag har själv ingen prematur och har aldrig studerat Åhlens utbud närmre, bara noterat att det finns.

För våran "normaltidsbebis" gillade jag inte omlottvarianter, men jag gissar på att en prematur känns "ömtåligare".
    Son född 2004; BF 11 juli
  • eeisor
    Sencha skrev 2008-03-17 21:41:25 följande:
    Okej. Ja, jag har själv ingen prematur och har aldrig studerat Åhlens utbud närmre, bara noterat att det finns.För våran "normaltidsbebis" gillade jag inte omlottvarianter, men jag gissar på att en prematur känns "ömtåligare".
    Mycket möjligt. Jag var halvt livrädd första gången han skulle få kläder på sig, han var ju så himla liten.
  • zippis

Lindex har också i stl 44 på new born avdelningen.

• ludenben

Min hade med 44 första tiden men jag köpte bodys i storlek 50. Han växte ju ganska snabbt i dom och det funkade för de var inte så stora. Valde de som så minst ut och inte stora kläder i 50...

• höstglädje
    m1nn13 skrev 2008-03-17 21:20:05 följande:
    Hej!Min kompis som jag var brudtärna till fick sitt första barn i lördags!!!! Han föddes 3 veckor tidigt och vägde 2,5 kg. Nån som vet om man kan beställa kläder på internet, det skulle vara praktiskt för mig som vill köpa present.Vilken storlek har en sån liten? 40 ?
    3 veckor för tidigt är ju nästan inom normaltiden, 3 veckor innan och två veckor efter BF. Så det är inte säkert att bebisen är så kort. Min son vägde 2.7 när han föddes men var 47 cm, en lång spagetti och 50 passade bra. Fråga din kompis hur lång bebisen är så blir det bra.
  • Amathea
    www.sveali.se har jättefina "pytteliten"kläder från lundmyr!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Kan man köpa prematurkläder på nätet?