hur mycket går era nyfödda upp i vikt varje vecka??
jag har varit o vägt david 2 ggr, o han har gått upp 320 första gången o 190 andra gången
hur mycket har era gåttt upp??
jag har varit o vägt david 2 ggr, o han har gått upp 320 första gången o 190 andra gången
hur mycket har era gåttt upp??
ingen
Min dotter är 4 veckor och har gått upp mellan 250-350g i veckan.
min 2 mån går upp ca 200 i veckan
I början gick Vidar upp cirka 200-250 i veckan, nu lite mindre (tur nog, han är lite väl stor )
Vår Pluttis gick nog stadigt upp 150 i veckan. Hon var knubbig när hon föddes och har blivit en liten långsmalare tös.
ca 300 g/vecka
300 per vecka ungefär
ca 500 gr/vecka de försa 6 veckorna, fet mjölk sa de på bvc
min son gick upp 400 gram på 1 vecka.. han är 1 mån
Moa gick upp ungefär ett kilo i månaden den första tiden, runt 250 g i veckan med andra ord.
Oj så skönt ni verkar ha "normala" bebisar min lilla tjej gick upp så dåligt i början så vi var tvugna att åka o väga nästan en gång i veckan första månaderna, nu är hon snart 10mån o väger just under åtta kilo inte stort m hon äter bra o är nöjd vilket är det viktigaste.
vår dotter gick upp mellan 100-500g i veckan den första tiden. Sen gick hon upp ca 1kg i månaden tills hon blev 7 månader och sen trappade det av....
vår tappade först ca 290 g efter förlossningen, men gick sedan upp ca 250-300 g/vecka-10 dgr, utom en period då hon bara ökade 95 g på 1 v, då fick vi komplettera med ersättning, (tror hon var ca 2 v och jag hade mjölkstockning med feber, men vi hann inte etablera någon vana utan hon blev helammad inom dygn efteråt och det hann inte bli mer än knappt ett par portioner ersättning...så det löste sig snabbt).