Nu
Alexanders mum skrev 2008-03-20 07:30:35 följande:
Fredagar brukar vara en stor resedag, sen är det ju långfredag oxå så jag skulle chansa på rätt mycket folk. Precis som du sa börjar du med att gå till disken och checka in, och där blir du av med väskorna. Din man kan följa med dig fram till säkerhetskontrollen som du måste passera på vägen till gaten. De gånger jag har haft sällskap på Arlanda och jag har haft mycket tid på mig efter incheckning har jag valt att inte gå in till gaten direkt utan väntat med mitt sällskap så länge det går. Naturligtvis efter att ha kollat av om det är lång kö till säkerhetskontrollen. Känner man sig osäker är det naturligtvis bra om man går till gaten direkt efter incheckning. Glöm dock inte att jag inte rest inrikes på år och dar så jag är inte heeeelt säker på att det funkar lika men jag skulle väl tro det. Väl framme vid gaten finns det personal (iaf vid utrikes resor) som har hand om påstigningen och ibland börjar de ta på folk som sitter bak i planet, ibland börjar de med att släppa på de som reser med småbarn, men det meddelar de i högtalarna. Det kommer säkert gå jätte bra för dig att resa! Lycka till och Glad Påsk!
Tack!!! Nu känns det mycket bättre!