• Fiaflopp

Mitt längtande efter barn känns fel just nu.

Vet inte var jag ska ta vägen med mina känslor just nu så hoppas det är ok att jag bara skriver i ren ilska,ingen behöver svara om ni inte vill.

Vad är ett barn mot en storasyster i livet?
    Min är 3 år äldre än mig och ska tas i från mig,varför? ( 39 år)
    Jo,den förbannade jävla cancern kommer ta henneGråter

I går fick vi bekräftat att hon har Lyfom som gått för långt,man ska försöka med strålning och cellgifter men tyvärr så tror ji det gått för långt,alla utom hon tror det vilket ju är kanonbra,att hon INTE tänker ge upp känns väldigt skönt och är det absolut viktigaste!

Den finns i både armhålor,magsäcken,hals,ljumskar,mjälten,levern,ja de känns som om den finns precis överalltGråter

Mitt barnlängtande känns enormt dumt och egoistiskt just nu så om detta försök inte lyckas så blir det inga fler försök,jag vill inte mer,orkar heller inte mer.
    Hejdå till alla IVF och ÄD försök,känns ganska skönt faktiskr men ändå inte,vi har kämpat så länge och att ge upp trodde jag ALDRIG att jag skulle göra men nu är jag besegrad av en förbannad sjukdomGråter

Vi måste självklart ta min systers 2 barn om det värsta ( när) händer,dom är 8 och 16 år.
    Flikan har sin pappa så vi får se hur det blir men pojken är min...min gudson som inte har någon pappa tyvärr.

Var detta ödet? Var det detta ödet hade förbestämt åt oss? Att inte få föda egna barn men att få ta hand om min systers barn i stället?

Livet är BRA jävla förbannat vidrigt helvetes orättvist ( förlåt språket).

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Svar på tråden Mitt längtande efter barn känns fel just nu.
  • Ammi1970

Vännen vi prata på msn, men känner ändå att jag måste skriva nåt här.

Jag finner egentligen inga ord, men hoppas av hela mitt hjärta att det blir så bra d kan i framiden för er. Ni har verkligen varit med om så mycket den sista tiden så det borde räcka mer än väl.

Jag tänker på er i hela familjen och ger lite av min kraft till er så ni orkar lite till...

Massa kramar till er...

/Ammi

• Fiaflopp

Tack,det betyder mycket i detta helvete...vad har man gjort för att förtjäna allt egentligen?
    Finns inga svar på den frågan...

• Ammi1970

Nä d finns ju inte det, och jag har också ställt mig den frågan... Det enda jag kan känna är att i allt helvete, så har man funnit många nya vänner som faktiskt kan förstå en. Och inte "bara" tycker synd för synds skull, om du förstår? Vi får stötta varandra och du vet vart jag finns, det är bara att skriva av dig om du orkar.

Sriver du nåt hemma eller så, för mig hjälper det att skriva mycket...

Kram

• Fiaflopp

JA jag skriver massor,det har jag alltid gjort vilket är enormt skönt!
    Sen så är jag en musikälskare och lyssnar på mycket olika sorter,ofta efter humörFlört
    I dag går VOLBEAT på högvarv i min lägenhet kan jag aslöja,ett kanoband från Danmark som spelar hård rockn roll inspirerad hårdrock,väldigt skönt att blåsa ur skallen med den musiken då jag städar i ren panik just nu.

Om du inte hört dom så kan du få av mig,vi kan dela mapp på msn om du vill och tycker om musik...

• Raspberry81

Ödet styr lite VÄL mycket ibland. Jag har precis som du varit med om tragedi i min släkt som var oväntad ( i ditt fel vet jag ej) och krossade en bit av mitt hjärta för ALLTID!

Jag ska även upp i rätten ang min sambos barn snart, där det med all säkerhet ser ut som vi kommer bli vårdnadshavare. Ödet? Jag vet inte. Det enda jag vet är att jag vill inte bli mamma på dethär sättet. Ödet styr för mycket, men ibland har man inget val mer än att följa det. Trots att hjärtat gör ont.

Jag förstår den klumpen du går runt med om dagarna. Jag har haft en konstant klump i halsen sedan det som hände oss. Den känns varje ggn jag sväljer. En klump av saknad och sorg. Min mamma har slutat äta. hon har samma klump i halsen

Jag började med äd-försök PÅ GRUND AV detta....vi tyckte livet var för kort för att vänta. Vi ville iaf försöka.

• Raspberry81

Rammstein är bra musik för att avvärja tankarna.....sambon har en boxningssäck hemma som brukar bli mörbultad när tankarna bli för intensiva.

• Fiaflopp

Tack raspberry!
    Vi har en boxningssäck och Rammstein funkar ocksåGlad

Så orättvist detta som sker,även det du varit med om garanterat,hur kommer det att bli,ska det ta vara slutet,har jag ingen syster mer?,har barnen ingen mamma kvar snart? Var ska dom ta vägen?
    Känns som om varför ska vi sätta barn till världen om man kanske ändå ska dö ifrån dom för tidigt?
    En väldigt spontan och givetvis ogenomtänkt tanke men ändå en känsla som jag har just nu.

• Hjartesjalen

Fia, jag hittar inte ord, jag bara borjade storgrata, detta far ju inte handa, sa javla orattvist!!! Jag hoppas innerligt att det sker ett mirakel som kan hjalpa din syster att fa behalla livet! Vi pratar mer pa msn, o pa telen snart vannen! STOR KRAM!!!!!!!!!

Svar på tråden Mitt längtande efter barn känns fel just nu.