• Bebiiis88

När ska man väga sig på dygnet?

Ja som rubriken... När ska man väga sig på dygnet för att få ett "rättvist/riktigt" resultat?

Jag väger mig lite då och då och vid olika tider på dygnet varje gång. Men det kan då skilja på flera kilo beroende på vid vilken tidpunkt jag väger mig. Så jag vet aldrig vilket jag ska gå efter :S Jag har noll koll på hur mycket jag går upp i vikt pga. detta då jag ena dagen kan väga nästan upp till 2 kilo MER än den andra dagen då jag väger mindre.

Så är det bäst att väga sig direkt på morgonen eller på kvällen t.ex?

• Svar på tråden När ska man väga sig på dygnet?
  • kärålajjn

på morgonen innan frukost brukar jag väga mig

• Annanym

Det spelar ingen roll när du väger dig, men för att få jämförbara resultat är det bra att väga sig vid samma tidpunkt varje gång.

• Milliemolly

jag väger också mig på morgonen före frukost........

på kvällen väger jaga lltid mer men då har jag ju också ätit hela dagen.

på morgonen är det ju ett tag sedan man åt

• Hallonsocka

Morgonen... för då väger jag oftast minst

• Petra 1980

Jag väger mig också på morgonen: innan frukost och efter att jag varit på toa. :D

• AnnaH

Morgonvikten (utan kläder och efter toalettbesök) är den som är mest tillförlitlig, alltså skiljer minst från dag till dag, och vätskebalansen är en viktig del i det. Vi är i regel mer svullna på kvällen än på morgonen. Att det viktigaste är att väga sig samma tid på dagen stämmer inte då svullnad, mat och vätska varierar från dag till dag.  

v.33
  • Nikas

Japp, jag säger också morgon innan frukost, utan kläder och efter toabesöket. Så har iallafall jag gjort. Har provvägt mig på kvällar ibland och nästan alltid skiljer det över 1 kg från morgonvikten!

• ebbozz

Jag väger mig alltid efter morgonkissen, innan frukost... Då väger man väl som minst =o)

• Mme K

Ojdå. Jag väger mig alltid på eftermiddagen, med skorna på och alla kläder. Väger mig på vårdcentralen för jag har ingen våg hemma...

Svar på tråden När ska man väga sig på dygnet?