kassler + ananas + ost?
Sambon pratade igår om en rätt han åt som liten - kassler, med ananas på toppen, samt en massa ost. Detta låg i ngn slags sås, och de fick ris till. Någon som kan ett gott recept med just kassler och ananas?
Sambon pratade igår om en rätt han åt som liten - kassler, med ananas på toppen, samt en massa ost. Detta låg i ngn slags sås, och de fick ris till. Någon som kan ett gott recept med just kassler och ananas?
Mmm... det brukar jag laga.
Koka ris och lägg det i en ugnssäker form. Stek kassler och lägg över och ananas på kasslern.
Såsen som du häller över är:
2dl chilisås
3dl vispgrädde
Bara att vispa ihop och häll över.
Toppa med ost på allt och in i ugnen på 225grader tills det ser klart ut :-P
Låter lite som kassler i ugn (som jag kallar det iaf).
Har tyvärr inget recept att dela med mej av men det är skitgott
ja nu blev jag sugen på det så idag blir det till affären och köpa ingridienser :-P
Tunna tycker jag är godast
Hehe....minns att Mat-Tina tyckte att det va en 80-talsrätt som borde stanna där (på 80-talet alltså), men den e kalasgod så skit i henne hehe
jag brukar skära kassler i ganska tunna skivor, lägga de i en ugnsäker form, lägga ananasbitar och ostskivor på och sedan hälla över en sås bestående av, grädde ketchup salt peppar.
Serverar det med ris...
man kan även om man gillar det sätta curry i grädden istället för ketchup och ha banan, ananas, jordnötter och ost på...
Jättegott!
haha jag tänkte med 80talsrätt när hon sa det. Jag är uppvuxen med detta. Vi hade det jätteofta så jag håller nog med Tina att den skulle stannat i 80talet
Den har jag ätit men med tomater
Åh det där är ju så gott, kommer ihåg det från skolan :D
det är jättegott att ha creme bonjour vitlök och örter över i ugnen! och ha det som sås till riset sen.
Jag har själv aldrig ätit det, trots att jag är uppvuxen under 80-talet. =)
Ska ha stor sallad till, annars blir det nog lite väl mycket med både grädde och ost.
vi brukar lägga kassler o ananas på o sen beasås ovanpå allt. o så ost på toppen.
Jag brukar slänga i lite vitlök också, då blir det ännu godare.
haha ska göra det idag till mat