• Limus

kassler + ananas + ost?

Sambon pratade igår om en rätt han åt som liten - kassler, med ananas på toppen, samt en massa ost. Detta låg i ngn slags sås, och de fick ris till. Någon som kan ett gott recept med just kassler och ananas?

• Svar på tråden kassler + ananas + ost?
  • PernillaWaxin

Mmm... det brukar jag laga.

Koka ris och lägg det i en ugnssäker form. Stek kassler och lägg över och ananas på kasslern.

Såsen som du häller över är:

2dl chilisås
    3dl vispgrädde

Bara att vispa ihop och häll över.
    Toppa med ost på allt och in i ugnen på 225grader tills det ser klart ut :-P

• Pormoicheia

Låter lite som kassler i ugn (som jag kallar det iaf).

Har tyvärr inget recept att dela med mej av men det är skitgott

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Limus
    PernillaWaxin skrev 2008-03-18 08:17:25 följande:
    Mmm... det brukar jag laga. Koka ris och lägg det i en ugnssäker form. Stek kassler och lägg över och ananas på kasslern. Såsen som du häller över är:2dl chilisås3dl vispgräddeBara att vispa ihop och häll över. Toppa med ost på allt och in i ugnen på 225grader tills det ser klart ut :-P
    Vad bra! Tack så mycket, jag har köpt hem just grädde och chili, för sambon sa "ngn god ljusröd sås". Grädde plus chili= sant! =)
  • Limus
    PernillaWaxin skrev 2008-03-18 08:22:31 följande:
    ja nu blev jag sugen på det så idag blir det till affären och köpa ingridienser :-P
    Ska kasslern vara i tunna eller tjocka skivor?
  • BetongMorsa

Hehe....minns att Mat-Tina tyckte att det va en 80-talsrätt som borde stanna där (på 80-talet alltså), men den e kalasgod så skit i henne hehe

• Limus
    PernillaWaxin skrev 2008-03-18 08:24:43 följande:
    Tunna tycker jag är godast
    Tackar igen! Ska bli roligt att överraska honom när han kommer hem från jobb.
    =+)
  • voda

jag brukar skära kassler i ganska tunna skivor, lägga de i en ugnsäker form, lägga ananasbitar och ostskivor på och sedan hälla över en sås bestående av, grädde ketchup salt peppar.

Serverar det med ris...

man kan även om man gillar det sätta curry i grädden istället för ketchup och ha banan, ananas, jordnötter och ost på...

Jättegott!

• ludenben

haha jag tänkte med 80talsrätt när hon sa det. Jag är uppvuxen med detta. Vi hade det jätteofta så jag håller nog med Tina att den skulle stannat i 80talet

BetongMorsa skrev 2008-03-18 08:25:38 följande:
    Hehe....minns att Mat-Tina tyckte att det va en 80-talsrätt som borde stanna där (på 80-talet alltså), men den e kalasgod så skit i henne hehe
  • BetongMorsa
    ludenben skrev 2008-03-18 08:28:19 följande:
    haha jag tänkte med 80talsrätt när hon sa det. Jag är uppvuxen med detta. Vi hade det jätteofta så jag håller nog med Tina att den skulle stannat i 80talet
    Ja vissa har nog fått det både 1 o 70ggr under uppväxten
    Dock inte jag, har bara ätit ett fåtal ggr. Har inte hunnit lessna än
  • Andaloal

Den har jag ätit men med tomater

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • middiz

det är jättegott att ha creme bonjour vitlök och örter över i ugnen! och ha det som sås till riset sen.

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Limus

Jag har själv aldrig ätit det, trots att jag är uppvuxen under 80-talet. =)
    Ska ha stor sallad till, annars blir det nog lite väl mycket med både grädde och ost.

• Tjej 83

haha ska göra det idag till mat

Svar på tråden kassler + ananas + ost?