miliasmamma skrev 2008-03-18 10:44:27 följande:
Låda kommer jag att ha ändå, det jag menade från början var att jag troligtvis inte kommer att behöva betala för kattsanden. Inte för att det skulle ruinera mig om jag skulle behöva det heller. :)Lycka till med att få katten till innekatt, min mor försökte senaste gången hon flyttade vilket inte gick alls, fast hon kanske inte var tillräckligt envis. Själv ser jag ingen större mening med att få honom till innekatt när jag bor på markplan :)
Tack! Har gjort det med två andra katter, är säker på att det går bra. Felet man oftast gör är att man inte förser katten med tillräckligt med möjligheter till aktivitet och stimulans inomhus. Jag älskar att köpa klätterträd, aktivtetsbollar, tunnlar o.s.v. och leka med mina katter och då brukar de inte sakna utevistelsen når speciellt

.
Anledningen till att jag hellre vill ha innekatter är att jag är rädd att de ska råka ut för ngt när de är ute, bli överkörda, möta en djurplågare, bli förgiftade, attackerade av ett vilt djur... visst kan olyckor ske hemma med men då kan iaf ta med dem till veterinär, ligger de någonstans utomhus kanske jag inte hittar dem.