• ViLdiNG

VAR i SKåne ska vi bo ??

Vi letar HUS  
    Men var i 17 ska man bo ?
    Vill inte bo inne i en stor stad (HBG , Malmö, Lund)
    Vill bo i västra Skåne...
    Vill ändå ha närhet till en stad! (dvs inte längre än 20 min m bil)
    Bra dagis och 1-9 skola

Nån som vet var detta ställe ligger ??  

TACKSAM för svar !!

Rise and Shine Beautiful People
  • Svar på tråden VAR i SKåne ska vi bo ??
  • therese

Lomma? Landskrona? Eller längre norrut, Nyhamnsläge, Strandbaden, Höganäs?
    Längre söderut; Trelleborg eller Ystad (för långt österut kanske) eller Skanör, Falsterbo, Höllviken.

Ni får väl åka runt och känna in atmosfären. Det är ju lite olika vilken "snobb" respektive "lantis" känsla man står ut med...

• Linam370

Mina svärföräldrar bor utanför Klippan. Där är det himla mysigt tycker jag!

• Emmerdale forever

Kävlinge!!! Tar 20-25 min till Malmö, ca 10-15 min till Lund med bil.. Även nära till Landskrona och Helsingborg!

• Kindibary

Utanför Ängelholm.
    T.ex Munka Ljungby, Hjärnarp, Förslöv.
    Där har du nära till E6 som snabbt tar dig till helsingborg, Malmö, Ängelholm, Halmstad t.ex.

Det är mina förslag.

• Emma w S

Röstar också för Kävlinge
    Här finns fina områden längs ån att gå promenader på, och trevliga bostadsområden.
    Nära till tre shoppingcenter. (5min, 15min och 25 minuter)

• Tini
    Kindibary skrev 2008-03-18 11:42:04 följande:
    Utanför Ängelholm.T.ex Munka Ljungby, Hjärnarp, Förslöv.Där har du nära till E6 som snabbt tar dig till helsingborg, Malmö, Ängelholm, Halmstad t.ex.Det är mina förslag.
    Precis mina tankar!
  • Joonas

Allt beror ju på hur mycket man är intresserad av att betala för sitt boende. Bjärred är en ort, med sveriges bästa skola, ligger vid kusten, 1 mil till Lund, drygt 2 mil till Malmö, ytterligare en halvtimme till Köpenhamn... Men det är ganska dyrt att köpa hus där. KOlla Hemnet!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Emmerdale forever

...dessutom är husen fortfarande prisvärda i Kävlinge!! Och så är det lägre skatt... Nära till både Nova och Center Syd! (Köpcentrum)

• tamate

Äbgelholm, en underbar stad med bra människor och är himla mysigt. Du kan bo vid Förslöv eller Hjärnapr och ändå jobba inne i stan. sedan tar det inte lång tid till Helingborg och öveer til danmark om du vill det.

Min syster bor vid Margeretetorp ochjag tycker hennes ungarsskola är underbar och det finns massor med aktiviteter men ändå landsmiljö.

skulle jag flytta tillbaks till skåne skulle det bli dit eller till Ystad

- det som inte dödar härdar!
  • ViLdiNG

Hejsan! Och tack för alla svar!! Vi letar för fulla muggar......men det är ju som sagt inte billigt Men man kan ju inte bo 3 pers i en 2:a hur länge som helst!!

Rise and Shine Beautiful People
  • hallonmamman

Vi bor i hemmeslöv,strax utanför Båstad och det kan jag rekommendera,tar bara 10 min till E6:an och här går tåg.

• Emelisch

åhus,, sååå fint på somrarna :D

• No way

Hässleholm. Här är billiga hus men sen är det inget mer att ha

*Kärlek*
  • Miniimii

Löddeköpinge... finns allt nära en och kanon bra dagis & skolor

• Jolines Mamma

Kävlinge!Inte långt till lund och malmö..

• WimsA

Lomma, Löddeköpinge eller Kävlinge hade jag valt!

Är själv uppväxt i Löddeköpinge, och längtar tillbaka.

Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
Svar på tråden VAR i SKåne ska vi bo ??