Ångest för alla misstag man gjort......
...någon som lider av samma problem och vet hur man ska bli kvitt alla hjärnspöken?
Fattar inte att jag alltid hamnar tillbaka i samma destruktiva tankemönster, jag har det ju jättebra nu! Ändå kan jag inte sluta tänka och oroa mig för följderna av det vilda liv jag levde som ung mellan 16-20 (är 31 idag)). Knarkade, festade järnet, alltid fullast, alltid pinsammast och betedde mig förj*vligt mot mina vänner. Låg med deras pojkvänner, flirtade hejvilt med allt & alla och trodde att sex var en bekräftelse på att jag dög. Sorgligt.
Vad jag förstod (efter en vild fest) så spreds det massa rykten om mig där tyvärr hälften var osant men det var väl smällen jag fick ta efter mitt levende. Som tur var så lugnade jag ner mig efter det & träffade min "räddning" vid 21 år och ändrade mitt liv radikalt. Gav upp det vilda livet för ett underbart "hemma-liv" med min älskling och på senare år våra underbara barn!
Idag lever jag ett liv jag aldrig vågade drömma om och har bra vänner runtomkring mig, ett bra jobb och livet flyter på men sen dyker dessa hjärnspöken upp emellanåt. Känns som jag är livrädd hela tiden för att bli ?avslöjad?. Rädd för att träffa nytt folk och att det ska vara någon som vet hur jag betedde mig som ung! Rädd för att söka nytt jobb, för tänk om någon från min ungdomstid jobbar där? Skulle dö av pinsamhet! Jag skäms ju nåt så fruktansvärt över vad jag gjort och har så svårt att förlåta mig själv?
Det känns som det spelar ingen roll att jag IDAG är världens bästa vän, världens bästa mamma och hustru för stämpeln finns ju där ändå. Så fort jag träffar på någon som vet vad jag gjort så är jag också rädd att det är det enda dom ser, dom vet ju inte hur jag är idag!
Hur ska man göra för att acceptera sin ?ryggsäck? man bär på? Hur blir man av med rädslan över vad andra ska tycka och tänka? Vid nya relationer så är ju inte mitt ?tidigare? liv något jag direkt tar upp fast då sitter jag där med rädslan att dom ändå hört något ?ryktesvägen?. Önskar jag bara kunde stryka ett streck över dessa år eller leva om dom men det går ju inte?.
Någon som kan ge tips?